Že se korejská automobilka mění, slýcháme ze všech stran. Její vozy jsou čím dál zajímavější a neoslovují už jen řidiče, kteří při výběru auta studují pouze ceník. Model i40 je toho jasným důkazem.
Foto: Mercedes Benz
Diesel pod kapotou sportovně vyhlížejícího kupé? V současnosti nic šokujícího. Naftová kupátka rychlých tvarů mají BMW, Audi nebo třeba Peugeot. A také Mercedes-Benz.
Je to vlastně poprvé, co automobilka ze Stuttgartu postavila „čistokrevné“ C-Klasse kupé. Ano, byl tu model C-Klasse Sportcoupé, který v roce 2008 přijal označení CLC, ale ten spíš než plnohodnotné kupé připomínal třídveřový hatchback.
Konzervativní elegance
Stávající C Coupé je tedy opravdu novým druhem. A představuje tak čistokrevné kupé, jaké si jen u C-Klasse lze vymalovat. Na rozdíl od sedanu přidává především více skloněné přední sklo, dynamicky se svažující střechu, přepracovanou záď, a naopak ztrácí samozřejmě pár dveří. Vypadá to dobře, stylově, ale zároveň i příjemně konzervativně.
Jako vyloženě povedený hodnotím interiér – u testovaného vozu dojem ještě zlepšila speciální výbava Edition1, zahrnující líbivou kombinaci černé barvy s některými prvky v „porcelánově bílé“. Konkrétně jde o dvoubarevný volant, který příjemně padne do rukou, skvělá kožená sedadla s kontrastním prošíváním či dekor na palubní desce. Ke zpracování interiéru netřeba námitek, bezproblémová je i ergonomie ovládání přístrojů. I v céčkovém kupé pak najdeme pro Mercedes-Benz klasickou „nožní“ parkovací brzdu.
V kabině je dostatek prostoru, tedy alespoň pro cestující na předních sedadlech. Na zadních pochopitelně kvůli svažující se střeše chybí především výškové centimetry. Narostlejší jedinci se tak budou muset krčit. Přesto jsou zadní sedačky překvapivě použitelné. A pro úplnost údaj o místě pro zavazadla: V kufru je pro náklad k dispozici 450 litrů.
Mercedes-Benz C 250 CDI Coupé
motor | vznětový čtyřválec |
objem | 2 143 cm3 |
max. výkon | 150 kW (204 k) |
max. toč. moment | 500 Nm |
max. rychlost | 240 km/h |
z 0 na 100 km/h | 7,0 s |
spotřeba | 5,2 l/100 km |
cena test. verze | 1 332 529 Kč |
Nafta? Jen čtyřválec
Že pod kapotou stuttgartského kupé tepe naftové srdce, už bylo naznačeno. Tedy zatím žádné překvapení. To může nastat teprve při detailnějším studiu nabízených motorizací. Zatímco benzinová nabídka je poměrně bohatá a zajímavá, naftová se může zdát chudá. Mercedes-Benz se totiž rozhodl opatřit kupé pouze dieselem o objemu 2,1 litru ve dvou výkonových variantách (220 CDI se 170 koňskými silami a 250 CDI s 204 koňmi). Tedy jen čtyřválcem. A to i přes to, že céčkový sedan se vznětovým šestiválcem pořídit lze. Je důvod smutnit?
Ano, i ne. Co se týče jízdních vlastností a dynamiky, je, tedy alespoň u testované varianty 250 CDI, všechno v pořádku. Dvakrát přeplňovaný čtyřválec nabízí tedy výkon 204 koní (při 4 200 ot/min) a nejvyšší točivý moment 500 Nm, který je dostupný už mezi 1 600 a 1 800 ot/min. Vše samozřejmě putuje na zadní kola.
Síly má tedy motor dostatek, navíc se svým chováním odlišuje od běžných čtyřválcových turbodieselů. Táhne totiž lineárně v téměř celém spektru otáček a zastaví se až u omezovače na pěti tisících otáčkách.
Toho, kdo počítá peníze za palivo, potěší skromná spotřeba. U testovaného vozu diesel spolupracoval s šestistupňovou manuální převodovkou a jeho apetit se pohyboval od pěti litrů na 100 kilometrů při klidné jízdě po sedm litrů při občasné snaze o rychlost.
A negativa? Čtyřválec se samozřejmě nemůže šestiválci rovnat charakterem. Za studena se ozývá klasickým klapáním, svůj původ ale dává najevo i po zahřátí – především ve vyšších otáčkách se přidávají drobné vibrace. Tedy, ne že by se choval jako nějaký hulvát, jeho odhlučnění je na dobré úrovni, ale čekal jsem trochu více kultivovanosti.
Zábava i pohodlí
Mírné zklamání mi způsobila i převodovka – šestistupňový manuál působí trochu gumově a nepřesně. Osobně bych volil raději automat, k autu se podle mě hodí více. Naopak pochválit musím skvělé řízení a nastavení podvozku. Obojí vám umožní jak klidnou a mimořádně pohodlnou jízdu, tak trochu té zábavy v podobě mírného vyhazování zádě ze zatáčky. Víc bohužel nedovolí stabilizační systémy, které nejdou plně vypnout. I tak působí mercedes z řidičského pohledu velice příjemně.
Na nejlevnější céčkové kupé je třeba si připravit 854 400 korun, pokud zatoužíte po testované variantě 250 CDI, cena začíná na 1 051 200 korunách.