Ani leden nezastaví fajnšmekry ve výběru kabrioletu pro jízdu na jarní golfový turnaj. Do prodeje jde 11. ledna dvoudveřový Mercedes-Benz třídy E Cabrio – manažerský vůz s látkovou střechou, který garantuje komfort i v nejtužších mrazech.
Autor: Mercedes-Benz
Střecha nového mercedesu se plně automaticky otevře a zavře během 20 sekund, a to dokonce během jízdy do rychlosti 40 km/h. Uložena je za zadní dělicí stěnou. Od zavazadlového prostoru ji dělí roletka, kterou je možné v případě uzavřené střechy přesunout do polohy zvětšující prostor pro zavazadla o 90 litrů na celkových 390 litrů. Do sériové výbavy vozu patří průvlak propojující kabinu se zavazadlovým prostorem.
Díky akustické střeše je prý tento mercedes jeden z nejtišších vozů v segmentu čtyřsedadlových prémiových kabrioletů s látkovou střechou. Kryt je údajně odolný vůči vodě i větru a bez omezení je schopen očisty v mycí lince. Silná látková střecha má tepelnou izolaci, která umožňuje kabriolet provozovat i v zimních podmínkách.
AIRCAP PROTI TURBULENCÍM |
Mercedes novým kabrioletem navázal na tradice. Právě tato značka použila v roce 1989 v modelové řadě SL vůbec poprvé na světě vzduchovou zástěnu. Komfort jízdy v otevřeném voze se dále zvýšil v roce 2004 zavedením vyhřívání zátylku zvaným Airscarf. Nyní přichází další světová novinka: automatická větrná zástěna AirCap, která se po stisknutí ovladače vysune a přispěje prý k výraznému potlačení turbulencí v prostoru pro posádku kabrioletu. |
Průkopnickou roli přebírá model třídy E i v oblasti pohonu: Nové naftové a benzinové agregáty s přímým vstřikem paliva prý kombinují jejich vysokou účinnost se suverénním výkonem. Příkladně nízká spotřeba byla docílena nejenom novými motory, ale podílela se na ní řada dalších opatření. K nim patří například regulace čerpadel určených pro posilovač řízení a pro dopravu paliva v závislosti na aktuální potřebě, použití pneumatik se sníženým valivým odporem, řízení funkce generátoru podle jízdní situace a palubního napětí nebo příkladně vyřešená aerodynamika.
Nový kabriolet má množství bezpečnostních inovací, které se u mercedesu očekávají. K zvláštnostem dvoudveřového vozu patří ochrana při převrácení, dvojicí přídavných trubek zesílené střešní A-sloupky a upravené sloupky B. Jako první kabriolet Mercedesu má novinka také hlavové airbagy. Cena auta nebyla do uzávěrky tohoto vydání známa.