Německý Daimler loni uvedl na trh další generaci manažerského sedanu třídy E. Limuzína vyšší střední třídy se prodává od 999 600 korun.
Autor: Mercedes
Písmeno E provází mercedesy už od roku 1950. Tehdy se na trhu objevil model 230 E, který byl vybaven „Einspritz“ motorem, tedy pohonnou jednotkou se vstřikováním paliva. Éčko pak zůstalo více než padesát let celé třídě mercedesů. Její poslední generace se poprvé ukázala loni na autosalonu v Detroitu. Profit vyzkoušel vůz vybavený naftovým třílitrem o výkonu 170 kilowattů.
TECHNICKÉ ÚDAJE |
model - E 350 CDI BlueEFFICIENCY typ vozu - čtyřdveřový sedan motor - naftový šestiválec objem válců - 3 litry max. výkon - 170 kilowattů max. rychlost - 250 km/h zrychlení 0-100 km/h - 6,8 s spotřeba - 6,8 – 7,1 l/100 km kufr - 540 litrů cena (základ) - 1 307 810 Kč |
Design nového éčka zůstal konzervativní, skoro pětimetrová karoserie je ale prý o třicet procent tužší než u předchůdce. Naštěstí jsme to při testu neměli možnost prověřit. O vysoké úrovni komfortu této generace ale konstruktéři nelhali. Kombinace asistenčních systémů řidiče nabízí mimo jiné funkce rozpoznání jeho únavy, adaptivní asistent dálkového světla nebo systém automatického plného brždění aktivovaný při akutním nebezpečí nehody. Jen co si řidič připnul záchranný pás, dotáhl se mu automaticky kolem ramene. Pohodlná sedadla vyrovnávala v zatáčkách odstředivost aktivním protitlakem do boků. Klimatizace našeho auta měla regulované výdechy i vzadu a také zadní sedadla nabízela funkci vyhřívání, což jsme v lednových mrazech ocenili extra body.
Rovněž jízda byla z velké části ovládána elektronikou. Tlumiče pérování se automaticky přizpůsobovaly aktuální situaci, vzduchové odpružení pracovalo v plynulém režimu řízeném elektronikou. Výsledkem byla tichá jízda, podobající se plavbě po vodě. Pozor ale na zadní pohon v zimních podmínkách. Ani antiprokluzový systém poslední generace nás nedokázal vyprostit z obtížných situací v závějích nebo na ledu. Našemu mercedesu bylo nejlépe na suchém asfaltu. Kdo chce jezdit ve sněhu, měl by si pořídit 4matic s pohonem všech kol.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ |
Mercedes-Benz třídy E je v Německu stavovským vozem taxíkářů. V Česku jistě osloví majitele menších firem či manažery preferující prémiovou značku a poslední technologie za cenu, která se po odpočtu DPH vejde do milionu korun. Pro fajnšmekry už je na trhu i verze kabrio. |
Naftový šestiválec s přímým vstřikem startoval ale i v desetistupňovém mrazu perfektně a při jízdě se těžký vůz spokojil se sedmi litry paliva na sto kilometrů. Nové éčko s pohonem zadních kol jsme tak vyhodnotili jako praktický vůz s více než 500litrovým kufrem, který za solidní cenu nabízí poslední výstřelky automobilových technologií. K tomu je ekologický, jeho agregát splňuje normu EU 5 s 139 gramy CO2 na kilometr jízdy.