PRAHA (hat) – Největší český portál Seznam se v blízké době zapojí do měření návštěvnosti internetových stránek NetMonitor. Nyní testuje metodologii NetMonitoru na svém serveru Horoskopy.cz. Šéf Seznamu Ivo Lukačovič říká, že testovací fáze se už blíží ke konci. „Připravujeme nasazení NetMonitoru na všechny naše stránky,“ potvrdil týdeníku EURO. Jednání ale ještě nejsou u konce.
Lukačovič se již delší dobu snaží prosadit přechod na denní měření návštěvnosti, aby bylo možné porovnávat čtenost deníků a největších serverů. „Měřit měsíční návštěvnost serveru je stejný nesmysl jako počítat, kolik lidí si měsíčně přečte noviny,“ tvrdí. Proto chce, aby údaje o měsíční návštěvnosti Seznamu nebyly dostupné vůbec.
A právě o tom, jestli tato kolonka zůstane ve výsledcích NetMonitoru prázdná, se nyní jedná. „Bavíme se o periodicitě zveřejňování, což je z mého hlediska spíše technikálie,“ konstatoval předseda výkonné rady Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), které provozuje průzkum NetMonitor, Petr Bednář.
Jelikož je Seznam hegemonem trhu, není možné vyhnout se srovnání s jeho návštěvností. Pokud nebudou měsíční čísla za tento portál k dispozici, všichni začnou porovnávat týdenní nebo denní údaje. Logicky z toho vyplývá, že jediný, kdo na tom vydělá, je Seznam. Zatímco měsíčně navštíví stránky umístěné na adrese seznam.cz přes 62 procent všech uživatelů českého internetu, při denním měření toto číslo vzroste o jeden procentní bod. U všech ostatních serverů měřených v průzkumu iAudit toto číslo naopak poklesne, u některých dokonce na zlomek původního čísla. Je otázkou, jak tato změna ovlivní zadavatele reklamy. Reklamní kampaně se již nyní plánují po týdnech, a proto i mediální agentury častěji sahají po týdenních statistikách.
Údaje o návštěvnosti Seznamu jsou nyní dostupné pouze v rámci statistik společnosti iAudit, která je členem Interactive Advertising Bureau. To založil Seznam, když na jaře loňského roku vystoupil ze SPIR.