Pražský magistrát učinil další krok k budoucí výstavbě linky A metra ze současné konečné Dejvická do Ruzyně přes Motol. Městská rada rozhodla, že se přichystá nutná změna územního plánu. Úsek s osmi stanicemi bude dlouhý přes 14 kilometrů. Náklady byly již dříve odhadnuty na 38 miliard korun.
Pražský magistrát učinil další krok k budoucí výstavbě linky A metra ze současné konečné Dejvická do Ruzyně přes Motol. Městská rada rozhodla, že se přichystá nutná změna územního plánu.
Úsek s osmi stanicemi bude dlouhý přes 14 kilometrů. Náklady byly již dříve odhadnuty na 38 miliard korun. Stavba by mohla začít před rokem 2010. Podzemní dráha má vést z Dejvické přes Červený vrch, Veleslavín, Petřiny, Motol, Bílou Horu, Dědinu a Dlouhou míli na letiště. Podle návrhu by se mohlo stavět po etapách. První by končila na Petřinách nebo v Motole u nemocnice. Na Veleslavíně by byl provizorní dopravní terminál. Velký terminál se záchytným parkovištěm by vznikl posléze na Dlouhé míli.
Náměstek Bürgermeister zdůraznil, že tento verdikt není v rozporu s plánovanou výstavbou trasy D, která má vést z centra přes Nové Dvory do Písnice. „Rozhodnutím o pokračování trasy A se linka D nestává popelkou,“ řekl. Město podle náměstka potřebuje vyvést co nejdříve dopravu z Dejvic a zároveň vyřešit dopravu ze sídlišť na jihu města.
„Je reálné si představit, že před rokem 2010 budou rozestavěny obě trasy,“ uvedl radní pro dopravu Radovan Šteiner. Městští politici se chtějí zasadit o to, aby na výstavbu metra přispíval vyšším podílem než nyní stát. Vyjednává se také o financování z evropských fondů.