O změnách územního plánu, které umožní prodloužení trasy metra A až k ruzyňskému letišti, rozhodli pražští zastupitelé.
Současný územní plán totiž stavbu neumožňuje. Se změnami už dříve souhlasila městská rada. Trasa bude dlouhá necelých 13 kilometrů a zahrne devět nových stanic. Náklady budou i s vlaky odhadem přibližně 19,4 miliardy korun. Stavět by se mělo začít koncem příštího roku.
První úsek by mohl být hotov v roce 2014. Bude dlouhý zhruba šest kilometrů a vlaky budou zastavovat ve stanicích Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. U zastávky Veleslavín vznikne navíc přestupní terminál, u kterého bude vybudováno parkoviště P+R a který bude napojen na další pražskou i příměstskou hromadnou dopravu.
Ve hře je stále i rychlodráha mezi Prahou a Kladnem, která povede rovněž přes ruzyňské letiště a hotova by měla být do roku 2014. Dráha by měla vést z Masarykova nádraží do Kladna v trase Buštěhradské dráhy s odbočkou k letištním terminálům. (Bližší informace jsme naposledy přinesli v č. 19/2008.)