Menu Zavřít

Metropolitní integrovaná doprava. Praha jedná o změně názvu PID

21. 3. 2019
Autor: Profimedia.cz

Vedení Prahy jedná o přejmenování Pražské integrované dopravy (PID) na Metropolitní integrovaná doprava (MIND). V souvislosti s tím by se mohl změnit také název a grafická podoba karty MHD Lítačka. Důvodem je, že PID nefunguje pouze na území Prahy. Řekli to primátor Zdeněk Hřib (Piráti) a jeho náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě).

V rámci PID platí jednotný systém jízdného nebo jsou koordinovány jízdní řády. Lítačku vydává město od března 2016 a nahradila problematickou kartu opencard.

„Aktuálně je zvažován návrh MIND. Hledáme ale shodu se Středočeským krajem, kterého se to týká,“ řekl Hřib.

Důvodem pro změnu je právě to, že současný systém veřejné dopravy nefunguje pouze v Praze, ale také ve Středních Čechách, které ale v názvu nejsou uvedeny. Na provozu systému se přitom finančně i organizačně podílejí oba dva kraje. Za Prahu má PID na starosti její organizace Regionální organizátor pražské integrované dopravy (Ropid) a za Středočeský kraj Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK).


Metro ano, Břevnovská radiála ne. Adam Scheinherr vybírá, na které stavby pošle Praha miliardy

 Náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr


Souběžně s názvem systému by se mohl změnit také název karty MHD, která funguje na serveru a aplikaci s celým názvem PID-lítačka. Současně město uvažuje také její vylepšení. „Uvažuje se o upgradu karty, aby obsahovala víc funkcí. V současné době se zpracovává dokument, který to pojednával,“ řekl Scheinherr.

Pražská a středočeská veřejná doprava se spojují již dlouhodobě. Spojení obou systémů například znamená, že lidé mohou jezdit na jednu jízdenku. V současné době kraje připravují jednotnou podobu zastávek. První spoje PID vyjely 11. ledna 1992 a byly jimi autobusové linky číslo 351 ze stanice metra Českomoravská do Hovorčovic a číslo 352 z Nových Butovic do Ořechu, které dnes po původní trase nejezdí. Současný systém zahrnuje obce vzdálené i více než hodinu cesty autobusem.

Po metropoli vlakem duchů. Také Praha chystá automatizovaná metra

 Automatizované metro v Kodani

FIN25

Přečtěte si také:

Klíčové dopravní stavby nezastavíme, zní z pražské radnice. Které to ale podle koalice jsou?

Ťok a zástupci Prahy se shodli na zahájení výkupu pozemků pro dostavbu okruhu

Praha chce vrátit tramvaje na Václavské náměstí, dopravní podnik začne s přípravami

Blamáž na trase D: Praha a DPP nemohou vyhlásit výtvarnou soutěž na stanice

Chytré město: Praha je nejostřejší tužka ve středoevropském penále

 Chytré lampy v blízkosti Karlínského náměstí měří znečištění ovzduší.

  • Našli jste v článku chybu?