Pražský magistrát ve zprávě o aktuálním stavu komplexu uvedl, že vede spor s Metrostavem o záruky a předání dokončeného díla, po kterém se už několik měsíců jezdí ve zkušebním provozu. Stavební firma odmítá most, za který dostala od města zaplaceno zhruba 1,4 miliardy korun, předat a garance převzít.
Otevření Trojského mostu:
Důvodem je to, že rozhodčí soud ve sporu Metrostavu a města konstatoval, že u tunelu smlouva z roku 2006 platí, most byl ale postaven mimo rámec plnění smlouvy. Jeho vlastníkem je ovšem Praha. Ta pak za něj zaplatila, aby se na úkor Metrostavu bezdůvodně neobohatila.
„Jde o složitý právní problém. Smlouva na Blanku je vlastně taková kuchařka, jak postupovat od začátku do konce. Když ale u mostu neplatí, je třeba nalézt nový mechanismus, jak postupovat. Záruky jsou jedním z řady problémů,“ říká mluvčí Metrostavu František Polák. Trojský most měl původně stát necelou půlmiliardu.
Čtěte také:
Analýza: Zatím se nepotvrdilo, že Blanka je tunel
Trojský most otevřen. Stavbu provázely absurdity, prohlásil Hudeček