Menu Zavřít

Mezinárodní veletrhy módy STYL a KABO jsou za dveřmi

8. 2. 2011
Autor: profit

Protože se již brzo (15.2.-17.2.) otevřou brány brněnského výstaviště pro všechny milovníky módy, připravili jsme si pro vás rozhovor s ředitelkou Ing. Gabrielou Vargovou, která má B2B veletrh módy STYL a KABO na starosti.

Foto: BVV

Jak hodnotíte poslední, srpnový 36. ročník STYL a KABO?

Podle účasti i ohlasů vystavovatelů se srpnové veletrhy STYL a KABO vydařily. Prezentovalo se 438 vystavovatelů z 18 zemí, kteří představili 781 značek. Návštěvníků přišlo dle očekávání a byli to lidé z branže, tedy takoví, kteří přišli na veletrhy s obchodními zájmy, což vystavovatelům nejvíce vyhovovalo. Byli jsme potěšeni i z vysoké účasti firem ze zahraničí – největší byla ze Slovenska, dále následovalo Polsko, Německo, Portugalsko a Indie.

Měli jste pro vystavovatele a návštěvníky nějaké novinky?

Kromě inovace přehlídkových mol to bylo zejména nové barevné odlišení jednotlivých branží, nový vzhled a větší množství občerstvovacích a odpočinkových míst ve všech třech pavilonech. Hlavními tématy veletrhů byla NADMĚRNÁ MÓDA a ZDRAVÉ OBOUVÁNÍ. Hlavně o boubelky a jejich přehlídky byl velký zájem jak obchodníků, tak i novinářů. Pro menší firmy, které si běžně účast na mezinárodním veletrhu nemohou finančně dovolit, byly připraveny i výhodné balíčkové nabídky účasti, tj. „vše v jednom“. Těchto nabídek využilo plných 20 % vystavovatelů.

Jak se jiné veletrhy módy ve světě potýkají s hospodářskou krizí?

I v ostatních zemích Evropy se těžká situace v oděvním průmyslu odráží na veletrzích. Problémy jsou v Německu, Itálii i např. Francii. Projevuje se to zejména menším zájmem vystavovatelů. Nedávno byl např. zrušen i Fashion Week v Mnichově, který byl 14 dní před začátkem odřeknut a možná odsunut pro malý zájem až na příští rok.

Sledujete konkurenční veletrhy v Evropě?

Snažíme se v rámci časových možností navštěvovat zejména veletrhy módy v okolních státech Evropy. Návštěv využíváme zejména pro inspiraci pro naše veletrhy v Brně nebo pro zmapování trhu nových značek v oděvním a obuvnickém průmyslu.

Dokážete již teď zhodnotit změnu formátu na B2B veletrhy? Co tomu říkají vystavovatelé?

Nový formát veletrhů v Brně, tedy orientace zejména na obchodníky a ostatní odborníky tohoto průmyslu, byl velmi kladně přijat u převážné většiny našich vystavovatelů. Jejich spokojenost je pro nás prioritou. Navíc se nám díky tomuto zaměření daří získat pro účast nové značky ze zahraničí, které chtějí vstoupit na český a slovenský trh.

V srpnu jste se soustředili na nadměrnou módu, jak to dopadlo?

Zájem o tuto branži jsme zaznamenali již v únoru 2010 a loni v srpnu byl zájem obchodníků o tuto branži výjimečně velký. Očekáváme, že v tomto a příštím roce se počet vystavujících značek určitě rozroste. Největší ohlasy byly na předváděné kolekce v rámci módní přehlídky Oversize Show, která byla doplněna speciální kolekcí „Femme Fatale“, vytvořenou studenty a návrháři VOŠ a SUPŠ Brno. Z ohlasů mezi vystavovateli vyplynulo, že zájem o jejich zboží v nadměrných velikostech předčil jejich očekávání.

Jak to bude na únorovém ročníku?

I díky úspěchu ze srpna chceme v této branži své aktivity rozvíjet i v budoucnu a motivovat k účasti na veletrhu jak vystavovatele, tak odbornou veřejnost. Je jasné, že je zde velký potenciál, a to nejen obchodní.

Co všechno ještě návštěvníci veletrhů STYL a KABO na brněnském výstavišti v únoru zažijí?

Tak především atmosféru jediných veletrhů módy v ČR a na Slovensku a současně největších B2B veletrhů módy ve střední Evropě. Na jednom místě si mohou obchodníci ze všech branží prohlédnout a objednat zboží od nových značek, které chtějí vstoupit na trh, a samozřejmě seznámit se i s novými kolekcemi od svých tradičních dodavatelů. Veletrhy módy jsou stále důležitým místem, kde se obchoduje.

Výraznou prezentaci měla v srpnu na STYLu Indie. Máte nějaké zprávy, jak svoji účast hodnotí?

Pro indické firmy to byla zajímavá obchodní příležitost, a to nejen z hlediska oslovení českého trhu, ale i zákazníků ze zemí střední a východní Evropy. Indickou expozici přijel podpořit i indický velvyslanec Dinkar Prakash Srivastava, který také symbolicky přestřihl pásku indické expozice v pavilonu V. O indickou účast byl také zájem v průběhu veletrhu přímo v Indii – z našeho tiskového střediska byly průběžně zasílány každý den veletrhu informace a fotografie přímo do neuznávanějších indických deníků.

bitcoin_skoleni

Dokázala byste říci, kam se budou vyvíjet STYL a KABO?

Poslední dva roky již firmám nenabízíme pouze výstavní plochu a stánek pro prezentaci na veletrhu. Přinášíme vystavovatelům i další přidané hodnoty. A to nejenom v podobě odborných seminářů, kterých je celá řada, ale i třeba ve větší medializaci jejich kolekcí a značek nebo kontakty na důležité osobnosti v branži. Snažíme se zvýšit jejich šance na trhu a nabídnout nové obchodní příležitosti (viz např. obrovský potenciál v nadměrné módě). Inovací (barevné zvýraznění branží v pavilonech) a novou kreativitou se snažíme navodit v pavilonech atmosféru showroomů či útulného prostředí módních butiků. Móda a kreativita musí být vidět nejen na stáncích vystavovatelů, to je tradiční trend na všech kontraktačních veletrzích módy v Evropě a my nechceme zůstat pozadu.

  • Našli jste v článku chybu?