Pomocí české platformy StartupJobs si v uplynulém roce našly práci více než čtyři tisícovky zájemců, a to v 850 různých společnostech. Na výběr přitom měli z rekordního počtu 3 524 registrovaných startupů. Vloni se totiž do seznamu přidalo 629 nových hráčů na trhu, tedy o třetinu více než v předchozím roce. Největší poptávka – trojnásobná oproti roku 2020 – byla po freelancerech, rostoucí trend se ale znovu potvrdil u home office a pozicích vykonávaných na dálku. Z dat platformy rovněž vyplývá, že mezi jejími návštěvníky je 76,8 procenta lidí, kteří již své zaměstnání mají.
„Rok 2021 byl, stejně jako ten předchozí, opět poznamenán pandemií, která s sebou nesla obrovský tlak na digitalizaci. Technologickým firmám se dařilo a my jsme evidovali rekordní množství vystavených nabídek – jejich počet vzrostl oproti předchozímu roku o více než polovinu,“ shrnuje loňských 12 kalendářních měsíců Filip Mikschik, zakladatel platformy StartupJobs. Ta letos slaví 10leté výročí od svého vzniku, během kteréžto doby dokázala najít novou práci již 23 tisícům lidí.
Společnosti nejčastěji nabízely full-time úvazek, konkrétně se na něm dohodly s 8 636 novými kolegy. Pracovních smluv bylo o něco méně, uzavřelo se jich přes pět tisíc dvě stě. Přibližně třiapůlkrát se pak zvedla čísla v případě zmíněných freelance pozic, díky čemuž tak tito pracovníci začínají dohánět své ,kolegy‘ s klasickými smlouvami. U práce na dálku vzrostla nabídka z 1 297 volných míst na zhruba tři a půl tisíce.
Oproti předminulému roku zaznamenal vloni StartupJobs dvojnásobný růst nabídky analytických pozic, jejichž počet se zastavil na hranici sedmi set šedesáti čtyř. Největší sháňka po nových lidech byla nicméně jinde, a sice v oblasti vývoje. Zaplňovat volné pozice se pak nejlépe dařilo v oboru marketingu, respektive obchodu (úspěšnost 27,6 procenta).
Jedním z nejzajímavějších závěrů, který z loňských statistik Mikschikovy platformy vyplývá, je, že po nové pracovní výzvě pravidelně pokukuje velký podíl již zaměstnaných osob. Nejčastěji, ve 42,2 procenta případů, hledají uchazeči práci v oboru IT, necelá čtvrtina pak v marketingu a obchodu, téměř 20 procent v administrativě, každý desátý v managementu a 3,9 procenta lidí v analytice.
Zhruba tři pětiny zájemců se považují za seniorní, více než tři roky zkušeností v oboru pak má za sebou na 65 procent z nich. Přibližně třetina lidí hledá skrze StartupJobs práci na částečný úvazek, což značí oproti předloňskému roku mírný nárůst. Co se naopak v zásadě nezměnilo, je podíl osob ochotných pracovat na HPP (aktuálně 63,9 procenta) a preference týkající se odměn a benefitů. Od začátku pandemie je zájem především o možnost domácí kanceláře, vzdálené práce a časové flexibility. K často žádaným výhodám rovněž patří například příspěvky na sport, stravenky či podpora vzdělávání.