PRAHA (oh) – Více než čtvrt miliardy korun plánuje letos utržit ve svých internetových obchodech společnost Internet Mall. Ředitel firmy a předseda představenstva Ondřej Fryč odhaduje letos velikost internetového trhu v segmentech elektroniky, fototechniky a mobilních přístrojů, kde jeho obchody působí, na zhruba 800 milionů korun. „K tomu je ale nutné připočíst segmenty, které neznáme, jako například letenky, knihy nebo hudební nosiče. Celkově to určitě bude přes miliardu, navíc internetový retail roste v desítkách procent ročně,“ řekl Fryč týdeníku EURO.
První pololetí letošního roku ukončil Internet Mall s tržbami 110 milionů korun, což meziročně značí 300procentní nárůst. Obrat firmy je tak za prvních šest měsíců o dvacet procent vyšší než za celý rok 2002. Největším a nejúspěšnějším obchodem je bilézboží.cz (www.bilezbozi.cz) specializující se na ledničky, pračky a převážně kuchyňské vybavení, jež tvoří téměř polovinu obratu firmy.
Pravděpodobně nejsilnějším konkurentem Internet Mall je mladoboleslavská společnost K. D. Marketing, která provozuje portál obchodní-dům.cz (www.obchodni-dum.cz). Ten v loňském roce dosáhl obratu 138 milionů korun, čímž si podle šéfa firmy Romana Novotného udržuje pozici největšího čistě elektronického obchodu v Česku dodávajícího konečnému zákazníkovi (segment B2C). Ondřej Fryč však oponuje: „Již ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku jsme měli vyšší obrat než náš největší konkurent, a to jsme neměli takový záběr jako letos. Předpokládám, že se tento rok rozdíl prohloubil.“