Služby Koncept takzvané krabičkové diety, který do Česka v roce 2005 poprvé přišel z USA, nejspíš letos překoná v tuzemsku v tržbách hranici miliardy korun. „Prodejci krabičkové diety dosáhli za rok 2012 obratu 800 milionů,“ říká Michal Hardyn z portálu Kvalitnídieta.cz. Skutečný boom přitom zažívá krabičková dieta v Česku až od roku 2011. „V současné době působí na našem trhu téměř 80 společností připravujících krabičky a jejich počet stále roste, zhruba polovina z nich působí v Praze,“ vysvětluje Hardyn.
Většinu zákazníků tvoří ženy, ale podíl mužů v poslední době stále stoupá. „Zvláště u lékařů, manažerů nebo právníků je oblíbená kombinace oběd–večeře. Zaznamenáváme i nárůst zájmu žen na mateřské dovolené,“ tvrdí Kateřina Kracíková, jednatelka společnosti Box Food. Byznys s krabičkami stále roste, a to navzdory tomu, že se nejedná o lacinou záležitost. „Denní výdaj zákazníka za krabičkovou dietu se pohybuje od 200 do 500 korun,“ říká Michal Hardyn.