Menu Zavřít

Miliardář Karel Janeček vsadil na esport. Koupil podíl v profesionálním českém týmu Entropiq

23. 2. 2021
Autor: Facebook/Karel Janeček
  • Janečkova investice do přední tuzemské esportové organizace dosahuje řádu desítek milionů korun

  • Společnost Entropiq založil uznávaný český hráč pokeru Martin Kabrhel

  • Elektronický sport patří mezi jedno z nejrychleji rostoucích ekonomických odvětví současnosti, letos by jeho roční tržby měly poprvé přesáhnout hranici jedné miliardy dolarů


K počítačům a všemu, co je s nimi spjato, má plzeňský rodák a vystudovaný matematik blízko již od chvíle, kdy se staly běžnou součástí našich životů. Už v roce 1995 vymyslel úspěšný software Statistical Blackjack Analyzer, který simuloval jeho oblíbenou karetní hru a jehož následným prodejem vydělal své první velké peníze. Kromě něj ale Karel Janeček stojí například rovněž za algoritmickou tradingovou platformou společnosti RSJ, kterou spoluvlastní, leteckým simulátorem Pilot21 či metodou nového volebního systému D21, založenou na principu takzvaného minusového hlasu. A nyní se nově stal součástí i předního tuzemského esportového týmu Entropiq.

Výše zmíněné investice se podle serveru Seznam Zprávy pohybuje v řádu „pouze“ desítek milionů korun, i tak je to ale dost na to, aby se sedmačtyřicetiletý podnikatel, jehož jmění odhaduje magazín Forbes na 2,8 miliardy, stal novým předsedou dozorčí rady společnosti.

„Entropiq se doslova do roka a do dne od svého založení stal nejúspěšnější esportovou organizací v ČR,“ poodhalil Janeček důvody svého zapojení. „K tomu ji založil můj dlouholetý kolega a přítel Martin Kabrhel, o kterém vím, že věci, kterými se zabývá, dělá smysluplně a racionálně.“

Rekordní rok pro Smartlook. Brněnský startup vloni téměř zdvojnásobil obrat a získal investici za 81 milionů
Přečtěte si také:

Rekordní rok pro Smartlook. Brněnský startup vloni téměř zdvojnásobil obrat a získal investici za 81 milionů

Část Janečkových peněz připadla vedle zmíněného Entropiqu i firmě Ematiq, která se věnuje aplikaci pokročilé matematiky a dat do sportovních a esportových sázek a s níž je jméno tohoto předního pokerového hráče rovněž spjato.

„Esport považuji za budoucnost her i zábavy. Není to primárně jenom o sezení u počítače, ale především o energii, kterou tomu věnujete, soutěživosti, disciplíně, ale také fyzické zdatnosti,“ říká známý miliardář a filantrop, jenž se může pyšnit doktorátem z finanční matematiky.

„S mou osobou přichází nejen finanční podpora, která je dlouhodobou investicí, ale věřím, že by i znalost mé osoby mohla přispět k ještě větší propagaci značky mezi širokou veřejností," dodává pedagog, který v minulosti přednášel i na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy a je posedlý studiem čísla 21, poněvadž jej považuje za výjimečné.

Nejlepší v republice

Entropiq je, podobně jako celé esportové odvětví, relativně mladou firmou – založena byla teprve začátkem loňského roku. Ambice má však vysoké. Jejím cílem je vytvořit v rámci tuzemska tým profesionálních hráčů zaměřených na nejrůznější oblasti videoherního průmyslu, který bude schopen konkurovat soupeřům na světové úrovni.

První předpoklad potřebný ke splnění této mety má Kabrhelova společnost již úspěšně za sebou. Na loňském mistrovství České republiky v počítačových a mobilních hrách, kde si to jednotlivé týmy mezi sebou rozdaly v nestárnoucí klasice jménem Counter-Strike i o něco mladší PlayerUnknown's Battlegrounds, brali její svěřenci jedno zlato a jedno stříbro.

Raketový růst

Elektronický sport nebo zkráceně esport se řadí mezi jedno z nejrychleji rostoucích ekonomických odvětví současnosti. V roce 2017 jej podle serveru Business Insider sledovalo „pouhých“ 335 milionů diváků. Předloni už to však bylo o zhruba 120 milionů lidí více, přičemž aktuální predikce říkají, že i díky probíhající koronavirové krizi by se za další dva roky mohl jejich celkový počet navýšit na těžko uvěřitelných 646 milionů.

MM25_AI

Ruku v ruce s tím jdou i investice do odvětví. Za rok 2017 vložili soukromí podnikatelé a firmy do tohoto stále ještě mladého byznysu zhruba 490 milionů dolarů. Během následujících 12 měsíců se však dle výpočtu poradenské společnosti Deloitte součet jejich částek navýšil na přibližně 4,5 miliardy, což činilo meziroční nárůst o masivních 837 procent. Tržby esportu by v letošním roce mohly poprvé v historii překonat hranici jedné miliardy dolarů a v tom následujícím vystřelit ještě o dalších 80 procent výš.

  • Našli jste v článku chybu?