Výraznou změnou procházejí v posledním čase obaly, v nichž cestuje do světa excelentní plzeňský ležák. Půllitrové i třetinkové lahve, stejně jako plechovky, dostaly nový design. Jejich vzhled změnilo studio Enterprise IG. Byť jsou kvality prazdroje vyhlášené, stále platí pravidlo, že 60 až 90 procent kupujících se nechává ovlivnit atraktivností obalu. Proto je důležité zejména na nových trzích, kde si plzeňské pivo teprve razí cestu ke konzumentovi, přilákat ho originálním vzezřením. Investice do nových obalů dosáhne v Plzni miliardy korun.
Padesát milionů nových lahví, které se již dostávají na trh, má téměř o pětinu nižší váhu v porovnání s dřívějším obalem. Z hlediska prodeje je ale ještě důležitější jejich elegantní vzhled. Vedle neobvykle řešené horní „záklopky“, spojené s krčkovou etiketou, zaujmou embosovaný emblém brány pivovaru a průhledná etiketa, informující o původu výrobku.
Novou tvář dostávají i plechovky. Základním znakem je zlatá barva a v Česku zatím ojedinělá povrchová úprava. To se týká jak půllitrového „plechu“, tak i obalu s objemem 0,33 litru.
Tato „obměna“ obalů prazdroje není zdaleka první. Asi se nepodaří spočítat počet kosmetických úprav, jimiž prošel tvar i barva lahví a etiket od roku 1887, kdy se na trhu objevilo poprvé lahvové pivo s etiketou Plzeňský Prazdroj. Vždyť před první světovou válkou byl pivovar s výstavem přes jeden milion hektolitrů ročně největším v Evropě. A každý exportní trh si žádal jinou láhev - objemově i tvarově. Takže v některých letech se pivo stáčelo do osmi i více typů „skla“. Víme však, že od roku 1989 je to třetí významná změna exteriéru, předchozí se udála v roce 2002. Zdá se tedy, že co se odění týká, je plzeňské stejně marnivé jako ženy. A stejně jako ony si žádá čas od času změnu módy.
Prazdroj vyváží své pivo do padesáti zemí světa. Nyní udělal další krok k tomu, aby se obal svými parametry přiblížil kvalitě obsahu. Pivu se dostává vnější prezentace, důstojné vlajkové lodi portfolia pivovarnické skupiny SABMiller, druhé největší na světě.