PRAHA – Tento měsíc zaznamenala automobilka Audi dva historické rekordy – výroba vozů s pohonem všech kol quattro překročila hranici jednoho milionu kusů a počet vyrobených aut poháněných naftovými motory se dostal přes dvoumilionovou hranici! „Stálý pohon quattro je jedním z charakteristických rysů značky Audi, který přispěl k vybudování reputace jejích automobilů, řekl šéf firmy Franz–Josef Paefgen.
Vůbec první model s pohonem všech kol představila automobilka Audi na ženev–ském autosalonu v roce 1980. Nový koncept pohonu si získal řadu obdivovatelů tím spíš, že jeho kvality prokazovala řada sportovních triumfů takových mistrů volantu, jako byli například Michele Moutonová, Walter Röhrl, Stig Blomqvist nebo Hannu Mikkola. Dnes je Audi s více než třináctiprocentním tržním podílem evropskou „jedničkou v prodejích osobních automobilů s pohonem všech kol. Díky stále větší popularitě systému quattro se podíl vozů s pohonem všech kol ve výrobním programu Audi neustále zvyšuje. Od roku 1997 se prakticky zdvojnásobil a jenom od roku 1999 stoupl z 27 procent na 30,8 procenta. Například v USA, což je pro Audi nejdůležitější exportní teritorium, má devět z deseti prodaných vozů stálý pohon všech kol quattro.
Co se týče vznětových motorů – ty se poprvé objevily pod kapotou Audi v roce 1978, průkopníkem se tehdy stal model Audi 80. Současným rekordmanem se stalo kompaktní Audi A2 1.2 TDI, které nedávno sjelo z montážní linky závodu Audi v Neckarsulmu. Šlo o dvoumiliontý vůz této značky poháněný vznětovým motorem. Audi se v minulosti prosadilo v oblasti dieselových motorů především svými agregáty s přímým vstřikováním paliva do válců a přeplňováním. Model Audi 100, představený na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1989, byl vůbec prvním osobním vozem na světě poháněným vznětovým motorem s elektronicky řízeným systémem přímého vstřikování.