Menu Zavřít

Miloslav Stašek: Pivovary míří do Indie

31. 10. 2012
Autor: Profimedia

České pivovary vědí, že Indie má jeden z nejrychleji rostoucích trhů s alkoholem. Každým rokem tam prodeje alkoholu rostou o více než devatenáct procent při obratu 25 miliard dolarů ročně (zhruba 482 miliard korun), který by měl do roku 2014 narůst až na 39 miliard dolarů.

Indie by se tak stala vůbec nejlukrativnějším alkoholovým trhem na světě. Prodej piva v této zemi roste ročně o patnáct procent. Může za to rostoucí a bohatnoucí střední třída, které rostou disponibilní zdroje i volný čas.

Nejoblíbenějším nápojem v Indii zůstává whisky, stále populárnější je ale především pivo, jehož konzumace a znalost se stává módním trendem. Každý měsíc přibývají na trhu nové značky a nadnárodní společnosti budují své vlastní pivovary, zatímco Indové si zakládají pivní kluby. Také nadnárodní firmy, které se množí jako houby po dešti, ovlivňují společenský život svých indických zaměstnanců a zavádějí nový trend – zajít si po práci na pivo.

České pivovary by proto rády využily příhodného okamžiku pro expanzi také na perspektivní indický trh. Velvyslanectví České republiky v Indii proto pořádá poslední říjnový týden v Dillí „České pivní slavnosti“, během kterých se představí devět prominentních pivních značek – Budějovický Budvar, Pivovar Krušovice, Pivovar Vyškov, Pivovarský dvůr Zvíkov, Plzeňský Prazdroj – Pivovar Velké Popovice, Primátor – pivovar Náchod, Rodinný pivovar Bernard, Staropramen a Svijany.


Čtěte také:

Výroba sladu loni v Česku stoupla, díky oživení výroby piva a exportu

Nová exportní strategie: Přepřaháme směr Východ!

Části pivovarů loni a v době krize stoupl vývoz do zahraničí

MM25_AI


Cílem „Českých pivních slavností“ je představit Českou republiku jako pivní velmoc s tradiční výrobou piva světové kvality, nabídnout jedinečnou možnost ochutnávek chmelového nektaru a pokusit se pro zúčastněné pivovary nalézt potenciální obchodní zástupce a partnery v Indii. České společnosti budou rovněž nabízet technologie na vybudování malých a středních pivovarů pro renomované hotelové řetězce a restaurace.

Autor je velvyslancem Česka v Indii

  • Našli jste v článku chybu?