O mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, které může zúčastněným stranám ve srovnání se soudní cestou ušetřit čas i peníze, je stále větší zájem.
Kontaktní místa po celé České republice řešila loni v období mezi 1. dubnem a 31. prosincem celkem 1108 takových případů, 937 z nich již bylo dokončeno. Nejčastějším předmětem sporů jsou neuznané reklamace a neakceptování práva na odstoupení od smlouvy. Celých 70 procent všech případů je dnes řešeno prostřednictvím našich kontaktních míst v tuzemsku. Těší nás velký zájem ze strany spotřebitelů, ale i vstřícnost podnikatelů k dobrovolnému řešení vzniklých sporů mimosoudní cestou.
Vzhledem ke zjevnému úspěchu tohoto projektu budeme iniciovat další podobné společně aktivity s ministerstvem průmyslu a obchodu v této oblasti i v dalších letech. Projekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů připravilo ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s Hospodářskou komorou, spotřebitelskými organizacemi, rozhodčím soudem při Hospodářské a Agrární komoře, Asociací mediátorů, ministerstvem financí a ministerstvem spravedlnosti.
Kontaktní místa, která nabízejí možnost využití mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, se nacházejí ve všech krajích České republiky. Třináct z nich provozuje Hospodářská komora ČR, osm spotřebitelské organizace. Aktuální seznam kontaktních míst s adresami je k nalezení na adrese http://adr.komora.cz.