V tuzemsku roste nebývale zájem o restaurační minipivovary. Do roku 2014 by se měl jejich počet zhruba zdvojnásobit na nejméně 150 těchto zařízení.
Autor: Jakub Stadler
Rostoucí oblibu malých pivovarů zapříčiňují rozsáhlé fúze velkých pivovarnických korporací, jež stírají rozdílnosti jednotlivých značek. Zákazníci stále více postrádají osobitou chuť pěnivého moku, kterou mohou nabídnout menší producenti. Rozvoji minipivovarů pomáhá skutečnost, že i banky je zatím považují za perspektivní a jsou ochotny je financovat.
Restaurační pivovary nejsou vzhledem k jejich celkovému výstavu pod jedním procentem výroby piva v Česku vážnou konkurencí pro velké hráče na domácím pivovarnickém trhu. Své příznivce si však mohou nalézt. Hostinští pracují lépe se spotřebiteli, sedí mezi nimi a pozorují, jak jim nápoje chutnají. Velké pivovary se údajně přes své obchodní zástupce až ke koncovým pivařům nedostanou. Do staveb se nepouštějí pouze soukromníci, ale také radnice.