Vývoj kolem billboardů u dálnic má nové pokračování. Kvůli práci ministerstva dopravy Česku hrozí velká mezinárodní arbitráž.
Jde o to, že zákon z roku 2012 zakázal existenci některých billboardů u dálnic na území Česka a to s účinností od září 2017. A největší provozovatelem reklamu u dálnic, na kterého zákon dopadá v plné míře, je americká firma A.C.E. Media Ventures.
Ta v minulých letech postavila u českých dálnic desítky obřích nasvícených reklamních panelů, které měla nejpozději právě do začátku září 2017 odstranit. Očividně tak neučinila a tato americká firma tak dál obchází české zákony, protože nejenže reklamní panely neodstranila, ale provozuje je i nadále.
V loňském roce se zároveň objevily spekulace, že ministr dopravy Daň Ťok nepostupuje vůči této americké firmě dostatečně akčně a správně. Týdeník Euro na propojení ministra dopravy Ťoka s americkou obchodní komorou upozornil již dříve - Ťok komoře předsedal a jejím členem byla právě i společnost A.C.E.
Nestandardní vztah ministra dopravy se společností A.C.E. Media může dokládat i fakt, že největším inzerentem na jejich reklamních panelech byla na podzim roku 2017 společnost České dráhy, která spadá do působnosti ministra dopravy. Inzerovali na těchto plochách i v období, kdy tyto plochy už byly veřejně zakázané.
Firma A.C.E. media už oznámila, že bude s Českou republiku ve věci billboardů vést mezinárodní arbitráž. I ve světle zmíněných spekulaci je pak problematické, že Česko by mělo v této věci zastupovat právě ministerstvo dopravy vedené Danem Ťokem. Kritici billboardů u dálnic v tomto případě upozorňují na případný střet zájmů ministra dopravy.