LONDÝN (FT, Spiegel) – Více než 125 let vaří německá rodina Beckových pivo. Loni ho vystavila 570 000 hektolitrů, z toho se vyvezla více než polovina. Pivovar se tak postaral zhruba o třetinu celkového exportu piva z Německa. Chce–li si ale Beck svoji pozici ve světě udržet, musí si najít silného strategického partnera, doporučila rodinným akcionářům, držícím 67 procent akcií, poradenská firma Goldman Sachs. A hlavní vlastníci kývli.
„Jsme velice rádi, že se konečně dospělo k rozhodnutí, uvedl výkonný ředitel pivovaru Dieter Ammer. Ujistil rovněž, že nikdo ze 3700 zaměstnanců nebude propuštěn.
Největší šanci získat perlu německého pivovarnictví má belgická pivovarnická skupina Interbrew vlastnící také Pražské pivovary. Belgičané jsou ochotni zaplatit 1,64 miliardy eur.
Dalšími uchazeči jsou americký Anheuser–Busch, britský Scottish & Newcastle a možná i South African Breweries. Z uvedených firem má Scottish & Newcastle exkluzivní právo distribuovat Beckovy značky na ostrovním trhu
- pro německý pivovar nejvýznamnějším. Pokud by se Beck dostal pod křídla Inter–brew, měli by Belgičané v Británii se svojí značkou Stella Artois problémy. Jejich podíl na ostrovním trhu piva by se (spolu se značkami Bassu) zvýšil na čtyřicet procent.
Pivovar Beck si chce upevnit pozice hlavně na severo–americkém trhu, kam vyvážel už v minulém století. Spoluzakladatel pivovaru Heinrich Beck v roce 1873 přišel s recepturou umožňující vařit trvanlivé pivo, jež se nekazilo ani při přepravě lodí do Ameriky. Toto pivo bylo o tři roky později představeno na světové výstavě ve Filadelfii. Získalo tam zlatou medaili dosud zdobící etiketu na Beckových lahvích.