Menu Zavřít

Míří do Moskvy

9. 11. 2006
Autor: Euro.cz

Automodul.com

Český internetový prodejce nových a ojetých vozů, společnost Automodul.com, připravuje expanzi do Ruska. „Vzhledem k tomu, že kvůli obstrukcím ze strany států západní Evropy prakticky není možné nastartovat tam bezproblémový obchod, rozhodli jsme se otevřít zastoupení v Moskvě. Zatím probíhají jednání, jejichž výsledek nechci předjímat, ale v příštím roce už bychom mohli začít obchodovat na ruském trhu,“ říká ředitel společnosti Ladislav Janda. Automodul nechce proniknout na celý ruský trh, firma se hodlá zaměřit pouze na Moskvu. „Moskva je region, kde žije zhruba dvacet milionů lidí. Je ekonomicky silná a stále roste. Tento trh má obrovský potenciál a jsem přesvědčený, že tam dokážeme prodávat několikanásobně vyšší objemy než v Česku,“ dodal Janda. Neupřesnil ale, jaké prostředky do založení dceřiné společnosti vloží. „V něčem se projeví synergie, například v oblasti webových technologií, něco bude zase dražší, jako třeba komunikace. Celkově to ale vyjde zhruba stejně jako založení podobné firmy v České republice,“ řekl pouze Janda. Upřesnil, že Automodul bude moskevským zákazníkům nabízet vyšší třídy vozů než v tuzemsku, což je prý dáno vyšší kupní silou obyvatel ruské metropole. Společnost hodlá stejně jako v Česku prodávat v Moskvě automobily od tamních dealerů. „Nechceme jít ani v Rusku cestou nákupu vozů v jiné zemi. I když to přináší velmi zajímavé cenové výhody díky rozdílným sazbám daní, nepovažuji tento způsob obchodu ani za systematický ani za férový k zákazníkům,“ říká Janda. Jednak se prý sazby daní kdykoliv mohou změnit a navíc by se zákazník mohl dostat do problémů při případné reklamaci vozu. „Spolupráce s českými prodejci jednotlivých značek se osvědčila u nás a stejně budeme postupovat i v Rusku,“ dodal Janda.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).