Menu Zavřít

Mít svůj názor

15. 1. 2004
Autor: Euro.cz

Test

Spolupráce mezi Nissanem a Renaultem funguje na jedné z nejpříkladnějších úrovní v automobilovém průmyslu. Jak japonskému, tak francouzskému výrobci se daří zachovávat si svérázný design, který je v obou případech originální, a dělí se o technické vnitřnosti, jako jsou převodovky či motory.
Nissan Primera 1,9 dCi má turbodieselový agregát právě od Renaultu stejně jako šestistupňovou manuální převodovku. Týdeník EURO s touto pohonnou jednotkou vyzkoušel pětidveřový hatchback, jehož design je z řady střední třídy u Nissanu nejkontroverznější. Výrazné linie se zkrátka nelíbí každému.
Přestože automobil působí na první pohled vyšším dojmem, na silnici se řídí velmi hladce a v zatáčkách se bočně nenaklání. Auto jsme zkoušeli na vozovkách pokrytých buď sněhem, nebo tající břečkou. Přestože v jinak bohaté výbavě nebyl systém hlídající elektronickou stabilitu vozu, s Primerou se jezdilo naprosto bezpečně a za žádných okolností nepřivedla řidiče do nesnází. Vyvážené a čitelné jízdní vlastnosti podporuje tichý turbodiesel, který nemusí výrazně do otáček ani na dálnici kvůli přítomnosti šestého stupně na manuální převodovce. Řazení je hladké a brzdy mají tu správnou míru ostrosti.
Kladem Primery je zmíněná rozsáhlá výbava již v základní verzi Visia. Kromě alarmu, imobilizéru či přehrávače CD obsahuje také šest airbagů nebo automatickou klimatizaci. Ta se stejně jako palubní počítač nebo přehrávač CD ovládá prostřednictvím konzole N-Form, umístěné uprostřed palubní desky, s 5,8palcovým displejem. Její ovládání je přehledné a rozhodně k němu není třeba studovat příručku.
Rozdíl oproti druhému turbodieselu nabízenému Nissanem není ve výkonech dramatický. O osmnáct koní méně znamená, že Primera s motorem 1,9 dosáhne o osm kilometrů nižší maximální rychlosti a o osm desetin je pomalejší v akceleraci na sto kilometrů (takže ji zvládá za jedenáct vteřin). Zároveň má o čtyři desetiny litru menší kombinovanou spotřebu. Z tohoto pohledu by se proto jevila jako vhodnější volba. Možnost výběru mezi agregáty však český Nissan komplikuje skutečností, že devatenáctistovka je k mání pouze v nejnižší výbavě, další dva stupně jsou určeny pro agregát s objemem 2,2 litru. Každý si proto musí v hlavě srovnat, jestli je pro něj širší výbava důležitějším argumentem než úspornější a tišší motor. Nissan Primera 1,9 dCi Motor vznětový čtyřválec
Objem 1870 cm3
Max. výkon 88 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 195 km/h
Průměrná spotřeba 5,7 litru na 100 km
Základní cena 714 000 Kč

bitcoin školení listopad 24

Klady

- bohatá základní výbava
- tichý a úsporný motor
- jisté jízdní vlastnosti

Zápory

- pouze jeden stupeň výbavy
- -

  • Našli jste v článku chybu?