Menu Zavřít

MLADÁ OSKAROVA MATKA

30. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Žena, která prosadila nápaditou tvář třetí mobilní sítě

K reklamě se dostala jakoby mimochodem. Počátkem devadesátých studovala ve Spojených státech amerických filozofii a historii a mimo jiné pracovala na půl úvazku v právní kanceláři. Když se po šesti letech vracela domů, vážně přemýšlela o práci v justici. „Vždycky mne zajímalo umění, ale nikdy jsem se necítila umělkyní; stejně silně mne přitahoval svět byznysu a možnost navazovat kontakty s lidmi, říká. Proto dnes Lenka Rosolová (28) nemá vlastní ateliér ani nesedí za stolem advokáta.

Na její vizitce s logem mobilní sítě Oskar bylo až donedávna napsáno: senior advertising manager. Vedení společnosti si však všimlo jejích kvalit a minulé pondělí (6. srpna) ji jmenovalo do pozice ředitelky marketingových komunikací firmy.

Časopisy zrovna neplýtvají jejím jménem. Přesto je možné s jistou nadsázkou říci, že je populární, i když zprostředkovaně: reklamní popěvek Zmýlená neplatí rychle zlidověl, příběh Boba, v jehož případě na velikosti nezáleží, či rodinný sitcom vysílaný neuvěřitelné tři minuty televizní diváci téměř hltali. Rosolová sice tyto reklamy nestvořila, ale na tváři Oskara se výrazně podepsala podporou originálního pojetí.

„Vždycky měla cit pro nápaditou českou reklamu. Ze strany zadavatele je to především její zásluha, přiznává Dan Růžička, donedávna dlouholetý kreativní ředitel agentury Young & Rubicam. V soutěži Louskáček získal Oskar za loňský rok v kategorii televizní reklamy dvě zlaté medaile, dvakrát bronz a jedno stříbro.

Poutavá reklama začala přinášet i životadárné ovoce. Značku třetího mobilního operátora ze startovní nuly zhruba před rokem vynesla na pozici nebezpečnou konkurentům. Výzkum společnosti Median zjistil, že povědomí o Oskarovi má na sedmadevadesát procent dotázaných.

Takový výkon nemohli přehlédnout porotci soutěže Brand manager roku, a tak se letos jméno Lenky Rosolové dostalo na seznam deseti nominovaných. Korunu nakonec nezískala, ale už fakt, že se ocitla v soutěži, je úspěch. Jako téměř jediná se mezi soutěžícími nepyšnila statutem vlastníka firmy či top manažera. Byla „jen na řadové pozici specialisty zodpovědného za reklamu značky. Vedení Českého Mobilu důvěřuje lidem, kterým svěřil konkrétní odpovědnost, proto v turnaji značkových marketérů soupeřila s firemními šéfy ona.

Rosolová se nespoléhá jen na poučky naučené ve škole, ale hodně věří vlastní intuici. Nelíbí se jí, že většina firem staví svůj marketing na osvědčených věcech, zákazníky předem očekávaných. „Musíte vybočit z řady. Když uděláte něco jiného, riskujete, že to bude opravdu špatné. Ale také riskujete, že to může být o sto procent lepší, říká. Přesně na základě takového receptu prosadila v Českém Mobilu novátorsky pojatou komunikaci firmy. „Nemůžete přesně vysvětlit, proč tohle dělám, je to vyloženě věc prvního pocitu, dodává.

Všichni, kteří ji charakterizují, potvrzují jedno: když je o něčem přesvědčená, dokáže svůj názor prosadit s obrovskou tvrdohlavostí.

Jaká vlastně je úspěšná manažerka? „Určitě je ambiciózní, míní editor týdeníku Strategie Jaroslav Krupka, který s ní vedl televizní interview pro stanici TV 3 v rámci pořadu představujícího nominované brand manažery. Před kamerou prý byla dost nervózní – což je ale častá reakce „netelevizních lidí – bylo na ní však znát, že se na rozhovor důkladně připravila. „Byla přesná a hodně rychle se učila. A po práci s ní byla sranda, vzpomíná Hana Huntová z Unileveru, která před lety působila ve stejné firmě, v níž Rosolová začínala, v dnes už v tuzemsku nefungující reklamní agentuře Saatchi & Saatchi. „Vždycky jsem z ní měla pocit, že už od malička věděla, co chce, dodává Huntová.

Mladá a nadějná manažerka, oddaná firmě, zavalená výzkumy a analýzami, mluvící laikovi nesrozumitelným marketingovým newspeakem. Taková Lenka Rosolová určitě je. Na rozdíl od mnoha jiných profesionálů, kteří své branži podlehnou, si však podle svého okolí zachovává normální lidskou tvář. „Lenka je dobrý člověk, který ví, co chce. Ale není to typ, který by se vrhal na kariéru jenom proto, že nic jiného nemá, hodnotí Svatopluk Jírů z agentury Young & Rubicam. „Kdyby v tuhle chvíli nebyla zaneprázdněná „hysterickým telekomunikačním byznysem, neměla by problém zabavit se něčím jiným, tvrdí.

Ale zatím ji práce pro Oskara baví. „Když mám volno, kolikrát si říkám: Co teď vlastně budu dělat? trochu se směje vlastnímu workoholismu. „Je to strašně intenzivní, přiznává, ke změně zaměstnavatele by ji však donutil jenom pocit, že už nemá značce co nového dát.

WT100

Čas mimo práci tráví se svými dvěma psy. Dřívější záliby, moderní tanec a aerobic, které dneska už nestíhá, se snaží nahradit jinými sporty. Teď v létě vítězí projížďka na kole.

„Oceňuji na ní, že má na mnoho věcí zdravý lidský názor, nezabarvený profesí, shrnuje se zdánlivým patosem Svatopluk Jírů. Kdo ale Lenku Rosolovou trochu zná, ví, že to Jírů myslí upřímně.

  • Našli jste v článku chybu?