Menu Zavřít

Mládnutí pod povrchem

30. 9. 2004
Autor: Euro.cz

Test

Za volantem Mercedesu si člověk obvykle představí dobře zajištěného pětašedesátníka. Ten obraz se vnucuje stejně neodbytně jako fyzikální zákony. Stuttgartský koncern se v nové třídě C rozhodl pohrát si se zažitými představami o věku svých řidičů.
Oproti starému céčku se na karoserii příliš nezměnilo. Vzájemně propojené oválné světlomety sice vůz odlišují, nicméně na dynamické orgie to ani tentokrát nevypadá. O to milejším překvapením je ovšem usednutí do sedadla řidiče. Středová konzole dostala podobně jako zbytek interiéru větší nádech luxusu. Vroubkovaný kryt popelníku působí na dotek uklidňujícím dojmem, že utracený milion nevyšuměl do vzduchu. Ve zpracování plastových dílů na přístrojové desce se rovněž automobilka o kus posunula. Nejdůležitější ale je, že vůz zbavila dřívější unylosti.
Díky za to patří inženýrům Mercedesu, kterým konečně došel význam slov „jízdní zážitek“. Ačkoli podvozek snese leckterou nerovnost a o posádku příkladně pečuje, dodává řidiči poměrně detailní informace o tom, jak je jistý na vozovce. Mercedes-Benz C230 K, testovaný týdeníkem EURO, měl ve výbavě sice sportovnější variantu odpružení, přesto je zlepšení kvality jízdy oproti staršímu modelu patrné. Jedině spojka se uvolňuje nezvykle rychle, ale není to nic, na co by nebylo možné během pár rozjezdů si zvyknout.
Pohon automobilu má na starosti benzinová osmnáctistovka o výkonu 192 koní přeplňovaná za pomoci kompresoru. Právě díky plynulému nárůstu síly je agregát příkladně pružný, přičemž to řidič pocítí již od dvanácti set otáček. Při klidné jízdě o motoru řidič ani neví, po důrazném sešlápnutí plynu se však projevuje agresivně sportovním zvukem. Je škoda, že Mercedes postupně přechází na přeplňování turbem. Akceleraci za 8,1 sekundy na stokilometrovou rychlost to budoucímu C230 nevezme, svištění kompresoru mu ale bude chybět.
Přes všechny pozitivní změny, jimiž Mercedes-Benz třídy C prošel, však udivuje zatvrzelost v některých detailech. Existuje třeba sebemenší důvod, proč by se měly stěrače ovládat levou páčkou pod volantem stejně jako blinkry? A proč by pravá měla chybět? A proč se ruční brzda zatáhne sešlápnutím levé nohy? U velkoprostorových vozů se bezúčelné výstřelky prominout dají, při dynamickém image ovšem záleží na maličkostech.

Mercedes-Benz C230 Kompressor
Motor přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem 1796 cm3
Max. výkon 141 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 240 km/h
Průměrná spotřeba 8,9 litru na 100 km
Základní cena 1 082 000 Kč

Klady
- pružný a tichý agregát
- podvozek
- moderní interiér

FIN25

Zápory
- umístění ruční brzdy
- nezvyklý záběr spojky

  • Našli jste v článku chybu?