1. Řízení lidských zdrojů MND SERVISNÍ a.s. je největší firmou na území ČR, která se zabývá hloubením průzkumných i těžebních vrtů na ropu, zemní plyn a vodu. Moderní technologie a vysoce kvalifikovaní odborníci tvoří základ úspěchu společnosti. Proto společnost klade velký důraz na další vzdělávání a odborný růst zaměstnanců.
1. Řízení lidských zdrojů
MND SERVISNÍ a.s. je největší firmou na území ČR, která se zabývá hloubením průzkumných i těžebních vrtů na ropu, zemní plyn a vodu. Moderní technologie a vysoce kvalifikovaní odborníci tvoří základ úspěchu společnosti. Proto společnost klade velký důraz na další vzdělávání a odborný růst zaměstnanců. Vrtný a servisní personál prochází pravidelnými tréninky a školeními, jako je například IADC WellCAP program, školení o bezpečnosti práce nebo ochraně životního prostředí.
2. Politika jakosti
Politikou jakosti MND SERVISNÍ je poskytování služeb a výrobků v kvalitě, která splňuje nebo překračuje požadavky zákazníka. To vedlo společnost k rozhodnutí zavedení systému řízení jakosti dle normy ISO 9001. Proces certifikace byl úspěšně zakončen v květnu 2001 a společností TÜV Management Service GmbH Mnichov byl MND SERVISNÍ vydán Certifikát jakosti dle DIN EN ISO 9001:1994. Zároveň je politikou jakosti MND SERVISNÍ poskytování školení a prostředků, s jejichž pomocí je každý zaměstnanec schopen rozpoznat a uspokojit potřeby zákazníka.
Kvalita, spolehlivost a efektivita charakterizují MND SERVISNÍ ve všech jejích aktivitách:
- všechny činnosti jsou cíleně řízeny představiteli dozoru kvality jako prvořadým orgánem
- je zdokumentována organizace poskytování servisů a služeb s jasnými hranicemi odpovědností a pravomocí pro všechny faktory, ovlivňující kvalitu našich činností
- každý zaměstnanec je zodpovědný za kvalitu své vlastní práce a je si plně vědom rozsahu své odpovědnosti za kvalitu
- zajištění servisních činností a služeb je takové, že potřeby našich zákazníků jsou uspokojovány v požadované kvalitě i časových a cenových parametrech.
V lednu 2003 byl zahájen proces směřující k recertifikaci dle DIN EN ISO 9001:2000, který bude zakončen v červenci 2003.
3. Environmentální politika
MND SERVISNÍ hledá taková řešení svých výrobních a servisních činností, jež se v maximální možné míře vyhýbají narušování životního prostředí. Jestliže dojde k poškození životního prostředí v důsledku činností společnosti, jsou činěny všechny kroky k nápravě a uvedení životního prostředí do původního stavu.
V ochraně životního prostředí uznává MND SERVISNÍ tyto zásady:
- ochrana životního prostředí je stejně důležitá jako obchodní aktivity
- poškozování životního prostředí lze předejít
- ochrana životního prostředí je nedílnou součástí odpovědnosti managementu společnosti.
Vedení společnosti si plně uvědomuje, že při zajišťování výrobních činností je nutno v maximální míře chránit životní prostředí a zamezit a minimalizovat veškeré negativní vlivy na životní prostředí.
V souladu s tímto vědomím stanovuje vedení MND SERVISNÍ následující environmentální politiku, která pomáhá zajistit ochranu životního prostředí proti negativním vlivům, přímo navazuje na politiku jakosti a charakterizuje společnost ve všech jejích aktivitách:
- všechny činnosti společnosti včetně zavádění nových činností jsou řízeny a zabezpečovány s ohledem na jejich schopnost ovlivňovat životní prostředí, energetickou náročnost, na jejich ekologická rizika a možnosti výskytu negativních vlivů na životní prostředí
- veškerá činnost společnosti včetně výroby, skladování dodávek, skladování výrobků, projekční činnosti a realizace projektů je řízena s ohledem na minimalizaci rizik a teoreticky možných nehod a s ohledem na životní prostředí. V souladu s touto filozofií jsou vedeni a školeni všichni pracovníci MND SERVISNÍ
- pravidelně jsou zajišťovány analýzy vlivů činnosti společnosti na životní prostředí a na základě analýz jsou přijímány cíle ke zlepšování a ochraně životního prostředí
- dodavatelé výchozích surovin a materiálů pro výrobní činnosti společnosti jsou hodnoceni z hlediska kritérií jejich vlivů na životní prostředí a tato kritéria jsou zahrnuta do kritérií pro jejich výběr
- pracovníci a veřejnost je průběžně seznamována s tím, jak činnost MND SERVISNÍ ovlivňuje životní prostředí a jak je tato činnost s ohledem na životní prostředí zlepšována. Od počátku roku 2003 byly zahájeny procesy, které směřují k získání certifikátu dle normy ISO 14001, která pojednává o environmentálním managementu. Souladu s požadavky této normy je možno dosáhnout pomocí těchto kroků:
- stanovit environmentální politiku firmy a sdělovat ji zaměstnancům a zpřístupňovat veřejnosti
- identifikovat environmentální aspekty činností firmy, které mohou mít významné dopady na životní prostředí
- zajistit sledování existujících a nově vydávaných právních a jiných požadavků, které se týkají environmentálních aspektů identifikovaných firmou, a promítnutí těchto požadavků do systému environmentálního managementu
- z environmentální politiky odvodit environmentální cíle a cílové hodnoty pro všechny úrovně a funkce firmy
- stanovit a realizovat programy environmentálního managementu k dosažení těchto cílů a cílových hodnot
- zajistit vzdělávání zaměstnanců a interní i externí komunikaci
- monitorovat a měřit klíčové znaky provozu a činností s možným dopadem na životní prostředí a přijímat preventivní opatření a nápravná opatření při zjištěných odchylkách a škodách.
Certifikace společnosti MND SERVISNÍ dle normy ISO 14001 bude dokončena v průběhu roku 2003, což je velmi důležité vzhledem k tomu, že na jednotném trhu Evropské unie může absence certifikátu ISO 14001 už brzy znamenat naprostou nekonkurenceschopnost!
4. Ochrana zdraví a bezpečnost práce
MND SERVISNÍ se snaží řídit své aktivity způsoby, jež zajišťují bezpečnost a ochranu zdraví jejích zaměstnanců a všech, kteří mohou být dotčeni činností společnosti, v maximální možné míře.
V ochraně zdraví a bezpečnosti práce uznává MND SERVISNÍ tyto zásady:
- bezpečnost práce a ochrana zdraví jsou stejně důležité jako obchodní aktivity
- nehodám a poraněním lze předejít
- bezpečnost práce a ochrana zdraví jsou nedílnou součástí odpovědnosti managementu společnosti
- každý jedinec je zodpovědný za svoji bezpečnost a bezpečnost svých spolupracovníků při práci
- zaměstnanci musí nahlásit každou nebezpečnou situaci a úraz svým nadřízeným.
MND SERVISNÍ uskutečňuje své pojetí politiky bezpečnosti práce a ochrany zdraví ve všech svých řídicích aktech, pracovních postupech, kontrolních činnostech, zařazením všech pracovníků do plánu školení a motivačního programu. Společnost se snaží udržovat takovou politiku bezpečnosti práce a ochrany zdraví, která byla vytvořena na základě poznatků světových firem podnikajících v ropném a plynárenském průmyslu.