Tuzemští podnikatelé představují pro mobilní operátory stále atraktivnější skupinu zákazníků. Ve snaze si je udržet i získat nové klienty proto operátoři nabízejí speciální produkty a akce, díky nimž mohou živnostníci výrazně ušetřit.
Foto: Profimedia.cz
Společnost O2 připravila speciální tarify O2 Podnikání, které zahrnují kromě klasické výhody ve formě volných minut navíc neomezené volání v pracovní dny od 9 do 17 hodin. Nabídka zahrnuje čtyři tarify M až XXL v cenách od 750 do 2 900 korun. „Neomezené volání v pracovní době obsahují všechny tarify, u většiny se jedná o volání do O2 mobilní sítě a na pevné linky v ČR. Tarif XXL nabízí v pracovní době neomezené volání do všech sítí v ČR,“ říká Jiří Dvorjančanský, marketingový ředitel společnosti Telefónica Czech Republic.
Živnostníci, kteří si pořídí do konce června tarif Podnikání nebo O2 Neon, získají navíc dalších 30 procent volných minut do všech sítí na dva roky.
Pro tým i firmu
Speciální tarify nabízí pro podnikatele také T-Mobile. V rámci tarifů Tým mají volání a SMS na pět vybraných čísel v síti T-Mobile zdarma, stejně jako volání v rámci firmy. V rámci tarifu Firma jsou všechny SIM karty zařazeny v privátní síti a mohou tak mezi sebou volat úplně zdarma. Nespotřebovaný kredit se přitom automaticky převede do dalšího zúčtovacího období, a nedochází tak ke zbytečným ztrátám. V rámci tarifu Podnikatel se čtyřmi cenovými pásmy 600, 900, 1 400 a 2 400 pak mohou zákazníci využít kredit nejenom na hovory, SMS a MMS, ale i na datové přenosy v České republice a hovory do zahraničí. Rovněž T-Mobile nabízí neomezené volání do vlastní sítě a na pevné linky v České republice v rámci tarifu Grand nebo zcela neomezené volání do všech mobilních a pevných sítí Grand Plus. „Kdo navíc uzavře smlouvu do 30. června, získá na celé dva roky o 30 procent nižší paušál. Při uzavření v našem eShopu má nárok na další slevu 30 procent na první tři měsíce, což znamená, že za první tři měsíce platí zákazník o 60 procent nižší měsíční paušál,“ říká Martina Kemrová, mluvčí společnosti T-Mobile.
Vodafone nabízí firemním zákazníkům stejně jako těm nefiremním Tarify na míru, které si zákazník může sestavit podle svých potřeb. „Zákazník může mít tarif s neomezeným voláním, ale i nulovým měsíčním paušálem. Nastavení si může také každý měsíc zdarma měnit,“ vysvětluje mluvčí Vodafone Miroslav Čepický. Služeb Vodafonu přitom může i firemní zákazník využívat bez písemné smlouvy.
Podle Čepického přitom roste zájem zákazníků také o mobilní služby a řešení na principu „Machine-to-Machine“ komunikace. Ty za pomoci SIM karty předávají informace přes mobilní data a SMS. Příkladem je technologie propojená s bezpečnostní kamerou, díky které mohou lidé sami na dálku stále hlídat své garáže, sklady nebo kanceláře. Jakmile by se do nich někdo pokusil vloupat, kamera pošle varování přímo na předem nastavený mobil.
Pro střední firmy a korporace je určena komplexní komunikační služba Vodafone OneNet – propojení pevných telefonních linek, mobilních telefonů a datových linek včetně internetu do jednoho zákaznického účtu.
Bez reklamy to nejde
Protože o spokojenosti zákazníků nerozhodují jen ceny služeb a produktů, snaží se mobilní operátoři zlepšovat také zákaznický servis zaměřený na podnikatele. Například O2 od dubna přepojuje podnikatele na zákaznické lince pro firemní klientelu přímo na operátora, a oni se tak nemusí zdržovat v automatickém hlasovém systému. Navíc v podnikových prodejnách na 60 místech v republice má vyškolené specialisty zaměřené právě na podnikatele.
Boj o firemní zákazníky provázejí i velké reklamní kampaně. U T-Mobile v současné době vrcholí kampaň cílená na velké firmy. V souvislosti s chystanou novou nabídkou pro podnikatele, kterou T-Mobile chystá na druhou polovinu roku, nasadí rovněž kampaň orientovanou na tuto skupinu zákazníků. V O2 odstartovali nový reklamní projekt zaměřený na živnostníky a podnikatele s kreslenými postavami Martina a Lucie. Ty jsou součástí dlouhodobého konceptu a budou se objevovat i v dalších kampaních cílených na podnikatele.