Portál Zoot zakladatelů Ladislava Trpáka a Oldřicha Bajera hledá nového investora. Za podíl ve své společnosti by rádi majitelé získali 250 až 280 milionů korun. Do firmy přitom už před rokem vstoupila investorská 3TS Capital s injekcí 150 milionů korun. Jak velký získala podíl, Zoot nezveřejnil.
„Co se budoucího investora týče, během několika týdnů proběhne naše interní výběrové řízení,“ sdělila mluvčí Zootu Andrea Burgerová. Zoot by potřeboval kapitál kvůli investicím. Expandoval na Slovensku, vloni v Rumunsku. V plánu mají jeho zakladatelé i další země regionu střední Evropy, jako je Polsko nebo Německo. Například v Polsku se chtějí vydat cestou akvizic, tedy nákupem potenciálních konkurenčních firem. Zoot také vedle prodeje zahraničních artových značek oděvů buduje vlastní kolekce.
Investory láká na to, že země jako Česko, Polsko nebo Rumunsko mají ve srovnání se západními zeměmi před sebou velký nástup nakupování po internetu. Má růst i částka, kterou obyvatelé obecně utratí za módu. Navíc marže Zootu se pohybují kolem velmi zajímavých 40 až 50 procent.
Co se týče tržeb, v roce 2015 to bylo rekordních 450 milionů korun, letos se mají přiblížit miliardě korun. „Do deseti let bychom chtěli být na pěti miliardách,“ vyhlásil Oldřich Bajer.
Investice se ale pochopitelně podepisují na ziscích, Zoot je zatím ani v jednom roce svého fungování negeneroval. Letos by poprvé měla být v zisku česká část byznysu, slovenská a rumunská by se do černých čísel měla dostat příští rok, kdy by měl poprvé začít vydělávat celý holding.
Zoot kombinuje nakupování on - line s „kamennými“ výdejnami, kde je možné oblečení a boty vyzkoušet, případně vrátit. Výdejen funguje ve všech třech zemích celkem dvacet. Internetový obchod nabízí zboží více než třech stovek módních značek.