venkovní reklama
Trh s venkovní reklamou ovládne francouzská společnost JCDecaux. Tedy pokud tuto středu Senát nezastaví novelu zákona o pozemních komunikacích v podobě, v jaké ji schválila Poslanecká sněmovna. Novela fakticky likviduje veškerou reklamu umístěnou kolem pozemních dálnic a silnic, včetně městských komunikací. Nevztahuje se ale na městský mobiliář, který v Praze obhospodařuje za neobvykle výhodných podmínek zmíněná francouzská firma. A Praha je pro trh naprosto rozhodující.
Původní novela zákona předložená vládou a upravená hospodářským výborem sněmovny po dohodě s ministrem dopravy Dobešem sice likvidovala osmdesát procent reklamních ploch u silnic a dálnic, ale ponechávala na trhu o objemu někde mezi třemi až čtyřmi miliardami korun konkurenci. Vše změnil návrh poslance TOP 09 Františka Laudáta, mnohaletého pražského komunálního politika, který zakazuje reklamu prakticky na všem, co není postaveno primárně s jiným cílem než sloužit reklamě. Důsledkem bude likvidace naprosté většiny společností nabízejících venkovní reklamu, kromě JCDecaux.
Francouzská společnost má smlouvu s Prahou od roku 1994, média opakovaně upozorňovala na její nevýhodnost. V roce 2008 za primátora Pavla Béma byl podepsán dodatek, který měl situaci změnit. Nicméně zásadní problém nevyřešil. Praha stále nemá nárok na podíl z reklamy na svém majetku. Tento podíl se ve velkých městech obvykle pohybuje od 22 do 40 procent. Praha nyní ale dostává 8,6 milionu ročně a údajně další desítky milionů ve formě protislužeb ze strany JCDecaux, které lze ale jen těžko reálně ohodnotit. Tržby společnosti přitom činí 170 milionů ročně.