PRAHA (zdf) – Do konce května by česká pobočka firmy News Outdoor zabývající se venkovní reklamou měla dostat nové vedení. Týdeníku EURO to potvrdil Marian Švejda, tuzemský reprezentant společnosti News Corporation, mediálního impéria Ruperta Murdocha, pod jejíž křídla outdoorová společnost patří. „Venkovní reklama umožní společnosti pracovat na trhu a navázat vztahy s klienty,“ vysvětlil Švejda, proč nedávným převzetím podílu v agentuře Quo (EURO 17/2002) Murdochova společnost zakotvila na českém trhu. To firmě umožní působit v domácím mediálním prostředí, i když v pro ni nepříliš typické oblasti. Skupina klientů televizí a outdooru je totiž podle Švejdy podobná.
Murdoch má zájem o českou televizní scénu, spory kolem Novy ale podle jeho českého zástupce dokonale zneprůhlednily zdejší prostředí. Navíc vlastníci českých televizí nabízejí zahraničním partnerům vstup za přemrštěných cenových podmínek. „Mediální trh tady možná nese peníze, ale obecně zaostává,“ dodal Marian Švejda, jenž také tvrdí, že citelnou ranou branži je v tuzemsku chybějící skutečná konkurence.