Tato věta pronásleduje někdy i v nočních můrách zákazníky obchodů po celém Česku. Někteří lidé ji skutečně nenávidí a vyhání je z obchodů, protože si chtějí zboží sami v klidu prohlédnout a ne mít stále za pozadím prodavače.
K tématu je rozhodně doporučeníhodný tento blog
Teď ale mají všichni nákupuchtiví (a před Vánocemi se to rozhodně hodí) návod. Společnost Daymaker totiž provedla šetření v 31 řetězcích ve 155 prodejnách nábytku, oblečení, elektroniky či kosmetiky. A sestavila žebříček.
Takže, pokud chcete mít při honbě za vánočními dárky servis par excellence, vězte, že nejlepší prodavače naleznete v obchodech s elektronikou, naopak slečny vnucující vám svetříky tak dobré nejsou. Prý je to fluktuací brigádníků v obchodech s módou. A také tím, že Češi zvyklí z dob socialismu doma kutit kladou na prodejce elektra vyšší nároky a firmy jim proto vycházejí vstříc. Absolutním vítězem celého mystery shoppingu se pak stala kosmetická značka Yves Rocher. Tam si to vysvětlují tím, že s každým novým krémem proškolí veškerý personál.
Již jednou jsem se svěřil s tím, jak miluji různé a často i nesmyslné ankety, protože nesou jednoduchou informaci, s níž můžete obšťastňovat okolí. A tento žebříček k nim rozhodně patří. Na zjištění, že u Blažka jsou prodavači a prodavačky na vyšší úrovni než v takovém H&M, musíte mít aspoň dvě vysoké školy. Každá z těch značek přece cílí na jinou skupinu lidí a hlavně prodává dvě naprosto odlišné věci. Oblek, ať už konfekční nebo na míru za několik tisíc si většina lidí nekupuje měsíc co měsíc. Ale svetr za 500 korun z „háemka“ klidně. A tomu odpovídá servis.
Stejně tak říct, že v Yves Rocher je personál lépe proškolen než v dm drogeriích, muselo dát hodně pátrání. Jedna je zaměřena na luxusnější a především kompaktní řadu kosmetiky, zatímco v prodejnách druhé firmy koupíte vše od lapače na moly po luxusní parfém. Příště bych zkusil mystery shopping v bankovních domech – vsadím se, že služby privátního bankovnictví Erste Premier budou lepší a personál odbornější než v pobočce České spořitelny v Praze na Chodově. Ale já nejsem renomovaná švédská agentura, která se snaží prosadit v Česku.