Menu Zavřít

Myspace láká uživatele zpět na trapné fotky

21. 4. 2016
Autor: profimedia.cz

Sociální síť Myspace, populární na začátku tisíciletí, chystá comeback. Zvolila k tomu netradiční strategii - bývalé uživatele láká na jejich trapné fotografie, které na Myspace kdysi nahráli.

Myspace vznikl v roce 2003 a mezi lety 2005 až 2008 byl největší sociální sítí na světě. V jednu chvíli byl dokonce navštěvovanější než Google. Postupem času ale jeho výsadní postavení převzal Facebook a Myspace rychle upadal.

Na jeho rapidním sestupu prodělala společnost News Corporation mediálního magnáta Ruperta Murdocha. V roce 2005 totiž kupovala populární sociální síť za 580 milionů dolarů, o sedm let později se jí zbavila za 35 milionů.

V posledních letech se Myspace, hodně sázející na hudební složku, snaží o comeback. V roce 2013 představil svou novou verzi s modernějším designem a rozšířeným obsahem. Restartování značky zaštiťoval Justin Timberlake, spolumajitel společnosti.

Nyní Myspace podniká další kroky, jak nalákat nové uživatele, speciálně se ale zaměřuje na ty, kteří už na něm kdysi měli účet, postupem času ji však opustili. Na jejich e-mailové adresy teď rozesílá jejich fotografie, které na sociální síť kdysi umístili. Zaměřuje se přitom na takové, které jsou viditelně trapné nebo zesměšňující.

Sázka na nostalgii

„To dobré, radikální a co jste si to vlastně mysleli,“ píše se ve zprávě, kterou doprovází odkaz na uživatelský profil. Společnost přitom sází na to, že lidé na svou stránku půjdou už jenom kvůli tomu, aby inkriminované fotografie alespoň smazali. A když už si ji budou prohlížet, třeba se i díky nostalgii na Myspace vrátí.

Kdysi populární síť, která za loňský rok dala do reklamní kampaně dvacet milionů dolarů (475 milionů korun), má skutečně z čeho vybírat, ve své databázi má 15 miliard uživatelských fotografií. Oproti 250 miliardám Facebooku to je však skoro zanedbatelné množství.


Dále čtěte:

FIN25

Favoritem na odkoupení části Yahoo je Verizon. Ostatní couvají

Brusel: Google s Androidem zneužívá postavení na trhu

  • Našli jste v článku chybu?