ZPOPLATNĚNÍ SILNIC Rozpad vládní koalice zřejmě zpozdí zavedení elektronického mýta. Sociální demokracie má totiž jinou představu, než kterou dosud prosazoval odstupující ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL). Šimonovského plán na zavedení mýta počítal s tím, že vláda do konce dubna na základě již vypsaného výběrového řízení vybere projektového manažera.
ZPOPLATNĚNÍ SILNIC Rozpad vládní koalice zřejmě zpozdí zavedení elektronického mýta. Sociální demokracie má totiž jinou představu, než kterou dosud prosazoval odstupující ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL). Šimonovského plán na zavedení mýta počítal s tím, že vláda do konce dubna na základě již vypsaného výběrového řízení vybere projektového manažera. Vítěz výběrového řízení se měl podílet na přípravě tendru na generálního dodavatele systému. Ten měl být původně vypsán v červnu tak, aby se již na podzim mohlo začít s budováním systému. Zdá se však, že všechno bude jinak. ROK 2006 MOŽNÁ PADNE Předseda sněmovního hospodářského výboru, vlivný sociální demokrat Josef Hojdar, tvrdí, že chybí potřebná legislativa, a proto je nutné zastavit již probíhající výběrové řízení na projektového manažera. Bez něho nebude tendr na dodavatele a bez dodavatele se nezačne nic připravovat. „Je nereálné připravovat legislativu, když stále chybí definice toho, co od výkonového zpoplatnění očekáváme,“ říká Hojdar. Podle jeho slov je nutné vyřešit tento problém a pak se teprve může připravit potřebný zákon. „Při současném rozložení politických sil v parlamentu však neexistuje reálná možnost, že by se to všechno stihlo již do poloviny příštího roku,“ míní šéf hospodářského výboru. Právě polovina roku 2006 však byla podle ministra Šimonovského termínem, kdy se měl spustit výběr výkonového mýtného minimálně na prvních zkušebních úsecích některých dálnic. Sám Šimonovský odmítá tyto úvahy komentovat s tím, že on ve vládě s největší pravděpodobností skončí. Tvrdí ale, že pro výběrová řízení není nová legislativa nutná a do okamžiku zavádění vybraného systému může být zákon přijatý. Jako o nástupci současného ministra se zatím hovoří o současném šéfovi Státního fondu dopravní infrastruktury Pavlu Švagrovi, který by si v případě svého jmenování do vlády dal nastartování systému výkonového zpoplatnění infrastruktury jako jeden z hlavních úkolů. NA LEGISLATIVU ZBÝVÁ MÁLO ČASU**
I on ale zpochybňuje termín zavedení mýtného v roce 2006. „Na přípravu legislativy, výběrové řízení a samotné zavedení systému zbývá v podstatě rok, což je o hodně silném týmu a zázemí. Já mám pocit, že v tuto chvíli ani tým, ani zázemí až tak silné není,“ tvrdí. V tak krátké době, jako má před sebou nyní Česko, se prý dosud žádné zemi mýtné zavést nepodařilo.