GLOSY Nová vláda sklízí další plod práce své předchůdkyně. Té se totiž nikdy nepodařilo věrohodně vysvětlit, proč zadala zakázku na budování mýtného systému firmě Kapsch, která nabízela druhou nejdražší nabídku. Nepřesvědčila ani argumentace antimonopolního úřadu, vysvětlení chtějí dokonce úředníci v Bruselu.
Nová vláda sklízí další plod práce své předchůdkyně. Té se totiž nikdy nepodařilo věrohodně vysvětlit, proč zadala zakázku na budování mýtného systému firmě Kapsch, která nabízela druhou nejdražší nabídku.
Nepřesvědčila ani argumentace antimonopolního úřadu, vysvětlení chtějí dokonce úředníci v Bruselu.
Brněnský soud má nyní před sebou nelehký úkol. Buď žalobu firmy Autostrade zamítne a pravděpodobně tak přesune celý spor na evropskou půdu s tím, že systém se dokončí a spustí v řádném termínu, nebo žalobu podpoří a odstartuje tak kauzu nevídaných rozměrů. Bránit se pak bude Kapsch a vláda bude hledat východisko, jak se dostat z potíží bez velké finanční ztráty. Srovnání s kauzou dálnice D47, s níž se pro změnu musela vypořádat předchozí vláda, se přímo nabízí.