Zrychlená doba si žádá i zrychlené jednání. Vcelku jednoduchá rovnice mívá ale často složité řešení. Koneckonců, den má stále jen 24 hodin, a vtěsnat do něj práci, povinnosti, péči o rodinu i sociální život se tak mnohdy může jevit jako nereálné. A co teprve, když k tomu všemu je ještě zapotřebí uklidit.
„V dnešní době je v pořádku zahodit stud z toho, když kdokoliv z nás upřednostní čas s rodinou, v práci, s přáteli či třeba sám venku před úklidem domácnosti,“ komentuje Adam Flek. A právě toto přesvědčení jej před časem přimělo k založení vlastní úklidové služby Youklid. Učinil tak společně s Adamem Krůželou a Lukášem Cahou, s nimiž se aktuálně snaží bořit zajeté stereotypy spojené s domácím ,gruntováním‘ – třeba fakt, že tuto službu mohou beze studu využívat i ženy na mateřské či rodičovské dovolené. A to nově i v Brně. Po Praze a Středních Čechách startup totiž expanduje též do Jihomoravského kraje.
„Od samého začátku máme od našeho rozhodnutí expandovat do Brna velká očekávání. Ve všech krajských městech zaznamenáváme velký zájem o naše služby. Brno svojí charakteristikou obydlení a populace vnímáme jako město podobné Praze, proto jsme se rozhodli expandovat zrovna sem,“ uvádí pro Euro.cz Krůžela.
Do budoucna hodlá Youklid zaútočit i na další tuzemské oblasti a rozšířit nabídku svých služeb. Aktuálně se uvažuje o péči o seniory, děti a zahradu. „Stejně jako doteď pro nás bude nejdůležitější vysoký standard, který jsme si nastavili a držíme. Konkurencí pro nás není služba, která poskytuje nejlevnější služby na trhu. My tvoříme kvalitní službu za pomoci hospodyň, které si zaslouží férové ohodnocení,“ shodují se společníci.
Hospodyním 70 procent tržeb
Všichni tři zakladatelé si byli od počátku jistí tím, že chtějí nabízet férovou službu, a to jak vůči zákazníkům, tak svým zaměstnancům. I z toho důvodu k hospodyním putuje 70 procent tržeb společnosti. Férovému jednání má pak pomoci rovněž etický kodex zveřejněný na webových stránkách firmy.
Důslednosti se služba snaží dostát třeba přísným výběrovým řízením, kterým nakonec projdou jen čtyři procenta uchazečů. Jako záruka kvality ale slouží též vlastní systém teoretického a praktického školení zaměstnanců, čímž se liší od agentur poskytujících externí pracovníky.
„Nestačí nám jen čistý trestní rejstřík. Chceme někoho, komu na úklidu skutečně záleží,“ přibližuje Krůžela a dodává, že v Praze má Youklid již přes tisícovku klientů, přičemž jejich počet neustále roste. „Největší odměnou je pro nás vidět, že jsou klienti spokojení a pak volí pravidelnou frekvenci úklidu,“ říká.
V posledním období tohoto roku se startup bude soustředit zejména na přípravu expanze společnosti do dalších krajských měst a zlepšování uživatelské zkušenosti v systému, kde budou klienti brzy moci pracovat také s detailními úpravami objednávek. „Do konce roku bychom chtěli obsloužit více než 1500 zákazníků a dostat se na 40 kolegů v Praze, kteří o naše klienty budou pečovat,“ uzavírá Krůžela.