Menu Zavřít

Na český trh vtrhl tygr jménem Dixon

14. 10. 2002
Autor: Euro.cz

Velkoobchod s elektrospotřebiči brali koupěchtiví lidé doslova útokem Nízké zaváděcí ceny přilákaly deset tisíc lidí. Dixon expanduje na trhy, kde se může stát lídrem. Walkman za 99 korun, videa za 1500 korun, televize, které jinde stojí přes dvacet tisíc, za méně než za deset.

Velkoobchod s elektrospotřebiči brali koupěchtiví lidé doslova útokem

Nízké zaváděcí ceny přilákaly deset tisíc lidí. Dixon expanduje na trhy, kde se může stát lídrem.

Walkman za 99 korun, videa za 1500 korun, televize, které jinde stojí přes dvacet tisíc, za méně než za deset. Takové nabídce odolá málokdo, a právě tak zahájil minulý čtvrtek v pražském Zličíně boj o první místo na tuzemském trhu velkoobchod Electro World britské společnosti Dixon (o chystaném začátku působení této firmy v Česku jsme informovali v letošním Profitu č. 39). Čtvrteční ráno bylo ve znamení kolapsu na příjezdu do Prahy po dálnici D5, kde se vytvořila téměř desetikilometrová kolona vozidel. Důvod byl jediný - otevření prodejny Electro World. Zájemci o elektrosortiment za nízké zaváděcí ceny se tu začali scházet již v noci. Ráno byla fronta koupěchtivých nedočkavců několik stovek metrů dlouhá. První stovka lidí se dostala do prodejny, další provalili mobilní zábrany a ochranka se sedmi policisty byla najednou naprosto nedostatečná. V tlačenici dokonce jednomu ze zasahujících policistů lidé roztrhli pouzdro na pistoli. Situaci se však podařilo dostat postupně pod kontrolu.

Konkurence se snaží udržet zákazníky

Podle ředitele Electro Worldu pro Českou republiku Jiřího Řízka předčil zájem lidí očekávání firmy. Počet nedočkavců po ránu odhadl na deset tisíc. Bylo celkem jasné, že ne všichni se do prodejny do konce otevírací doby dostanou. I do budoucna chce firma podle Řízka všechny značky elektrosortimentu nabízet se zárukou nejnižší ceny na trhu. Tak nízké, jako zaváděcí, však určitě nebudou. Akci, která nemá na našem trhu obdoby, nenechala konkurence přirozeně bez povšimnutí. Podle odborníků jsou výhodné nabídky, které řada velkých obchodníků s elektronikou v poslední době inzeruje, snahou udržet zákazníky v době vstupu nového silného hráče na trh. Určitý vliv však může mít také silná koruna, která zlevňuje dovozy zboží. Řada zvýhodněných nabídek je podle odborníků také reakcí na vyšší poptávku po elektronice, kterou způsobily povodně.

Dixon sází na jistotu

bitcoin_skoleni

Dopravní kolaps v Praze ostatně není první kousek, který společnost Dixon otevřením svého velkoobchodu letos dokázala. Electro World otevřela v únoru také v Budapešti a podařilo se jí obrátit obvyklý tok automobilů na dálnici M1 na opačnou stranu. Jako silný magnet na kovové špony totiž působila nabídka nízkých cen na Maďary. Zástupci pražského Electro World poskytli policii i nahrávky z otevírání velkoobchodu v Budapešti. Zdá se, že ochránci pořádku nebrali celou věc docela vážně a pouhými sedmi policisty rozhodně silně podcenili desetitisícový koupěchtivý dav. Další příležitost zvládnout otevírání velkoobchodu s lákavou nabídkou nízkých cen budou mít ještě letos v Průhonicích. Jak bude v tuzemsku Dixon expandovat dál, to Řízek neprozradil. Ale už v prvním čtvrtletí příštího roku se prý chystá minimálně jedna další prodejna. Firma se specializuje na velkoplošné obchody mimo centra měst s nabídkou elektrotechniky, elektroniky a počítačů. „Expandujeme jen na trhy, kde můžeme vydělat a kde máme reálnou naději stát se jedničkou nebo dvojkou,“ řekl na zářijové valné hromadě v Londýně generální ředitel Dixonu John Clare.

Invaze nákupu chtivých lidí do Electro Worldu nemá v dějinách českého obchodu obdoby. FOTO: ČTK

  • Našli jste v článku chybu?