Aktuálně Do výstavby a údržby dálnic, silnic nebo železnic bude stát muset do roku 2013 investovat asi 1300 miliard korun. Odhaduje to strategie hospodářského růstu, kterou vypracoval tým expertů vicepremiéra pro ekonomiku Martina Jahna.
Aktuálně
Na dopravu jsou potřeba miliardy
Do výstavby a údržby dálnic, silnic nebo železnic bude stát muset do roku 2013 investovat asi 1300 miliard korun. Odhaduje to strategie hospodářského růstu, kterou vypracoval tým expertů vicepremiéra pro ekonomiku Martina Jahna. Jako vhodné zdroje se jeví především spotřební daně, fondy Evropské unie, silniční daně, dálniční známky, mýtné či výnosy z privatizace. Řešením je také spolupráce v rámci projektů Public Private Partnership (PPP).
Polovina českých regionů stále není napojena na mezinárodní dálniční síť a potřebná výstavba se stále odsouvá. Například síť dálnic a rychlostních silnic by podle dokumentu bylo potřeba rozšířit ze současných 838 na 2103 kilometrů.
Zácpy na D1 vyřeší až nové komunikace
Prakticky každodenní dopravní potíže na dálnici D1 mezi Prahou a Brnem vyřeší podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Petra Laušmana až zprovoznění nových komunikací - dálnice D11 mezi Prahou a Hradcem Králové a rychlostní komunikace R35 z Hradce do Olomouce.
Během posledních dnů doprava na nejvytíženější české dálnici opakovaně zkolabovala kvůli nehodám kamionů. Laušman se domnívá, že většinu těchto kolapsů způsobují řidiči neukázněnou jízdou.
Řešení by naopak nepřineslo rozšíření této dopravní tepny na šest pruhů. „Je to proces na mnoho let, protože příprarozšíření je stejná jako u výstavby nové dálnice.
V současné době je reálné rozšíření dálnice o třetí pruh na patnáctikilometrovém úseku před Brnem,“ dodal Laušman.
Dráhy omezí spoje
V Ústeckém a Královéhradeckém kraji zruší České dráhy od neděle 12. června některé regionální spoje. Důvodem je snížení dotací od kraje. Například na Ústecku od neděle 60 spojů nevyjede vůbec, u dalších 80 dojde k omezení provozu na některé dny. V okolí Hradce Králové zanikne zhruba 20 spojů. V ostatních regionech se rozsah regionální železniční dopravy nijak dramaticky nemění.