Podle průzkumu, který v říjnu provedla agentura STEM/MARK, pouze 16 % zaměstnanců rádo navštěvuje večírky a další akce organizované jejich zaměstnavatelem. Téměř třetina zaměstnanců uvedla, že na firemní „mecheche“ chodí jen, když na to mají náladu.
Foto: Profimedia.cz
Firemní večírek je přitom důležitý nástroj, díky kterému se posiluje kolektiv. Zároveň je to možnost se neformálně setkat s vedením společnosti či kolegy z jiných oddělení. K motivování zaměstnanců večírek navštívit dnes už obvykle nestačí jen chlebíčky a rozlévané víno zdarma. Firmy proto přichází s netradičními místy i programem.
U sklenky vína můžou kolegové probrat neformálně témata, na která v běžném provoze nezbývá čas. Pro zaměstnavatele je tak pořádání firemního večírku investicí, která se jim vrací v produktivitě zaměstnanců. Trendem je připravovat pro zaměstnance večírky se zážitkovým programem nebo gastronomií. „Firmy si obvykle objednávají someliéra, barmanskou show nebo někoho na přípravu exotických jídel. Tradicí bývá karaoke,“ říká Michal Sadil, ředitel Bobové dráhy Prosek, kde svůj večírek v letošním roce pořádala například společnost ET NETERA nebo Komerční banka.
Firemní večírek je zároveň nástrojem interní komunikace. Zaměstnanci mohou se svými nadřízenými volněji prodiskutovat stav na pracovišti a například dát zajímavé podněty pro změny. Vnímání názorů svých zaměstnanců může firmě přinést cenné informace a celkově zlepšovat atmosféru na pracovišti. Večírek navíc může notně utužit vztahy mezi kolegy. „Pár dvojic se tu již sblížilo, i když ne přímo v dráze. Ale tanec některých dam na baru je docela běžný,“ dodává Michal Sadil z Bobové dráhy Prosek.