Menu Zavřít

Na jistotu

26. 11. 2004
Autor: Euro.cz

Škoda Octavia Combi

Příchod Octavie Combi na český trh koncem listopadu zase o něco oddálí dobu, kdy se podíl mladoboleslavských vozů na prodejích nových osobních automobilů v Česku začne snižovat ke čtyřiceti procentům. Prodloužená octavie totiž svým poměrem ceny ke komfortu a prostornosti bude jen těžko hledat konkurenci. Zvláště když jsou její ceny blízké Volkswagenu Golf s podobnými prvky výbavy.

Hlavním lákadlem má být zavazadlový prostor - s 580 litry v klasickém pětimístném uspořádání je o dvacet litrů větší než u liftbacku (po sklopení zadních sedadel se zvětší až na 1620 litrů). Kvůli očekávanému převážení nákladu automobilka montuje do kombíku jako nejslabší motor benzinovou šestnáctistovku s maximálním výkonem 102 koní, nejrychleji vůz dokáže jet s benzinovým dvoulitrem FSI o výkonu 150 koní. Zatím je k dispozici se třemi zážehovými a dvěma vznětovými agregáty.

Škoda tentokrát načasovala představení kombi na autosalonu v Paříži společně s verzí, jež má poháněná všechna čtyři kola. Stejně tak se obě varianty dostávají také na trh. V základní nabídce bude mít Octavia Combi 4×4 podélný střešní nosič, palubní počítač či elektronický systém stability. Pro rozbité silnice nebo polní cesty je možné si připlatit podobně jako u běžných modelů za speciální ochranný kryt motoru a převodovky.

WT100

Další novinky v modelové řadě Octavie přijdou koncem příštího roku. Na trhu by se měla objevit jak Octavia, tak její prodloužená verze ve sportovní úpravě RS. Automobilka zatím oficiálně neuvedla, jaké motory ji budou pohánět. Pravděpodobně půjde o přeplňovaný benzinový agregát 2.0 TFSI dosahující výkonu 200 koní. Vzhledem ke stále větší oblibě vznětových motorů u koncernových modelů se dá předpokládat i zařazení dvoulitrového turbodieselu.

  • Našli jste v článku chybu?