Siemens
PRAHA (hns) – Nový způsob, jak oživit trh mobilních přístrojů, zkouší německý Siemens. V řadě zemí již totiž penetrace mobilními telefony dosahuje sedmdesáti až osmdesáti procent, takže se výrobci snaží překvapit. Siemens na to jde přes Xelibri. Pod nově vytvořenou značkou hodlá prodávat mobilní telefony neobvyklých tvarů sloužící jako módní doplňky, které lze nosit kolem krku nebo pasu. Ty budou od dubna letošního roku k dostání v obchodních domech a maloobchodech ve Velké Británii, Číně, Francii, Německu, Itálii, Singapuru a Španělsku. „Do Česka má Xelibri přijít počátkem září,' řekl týdeníku EURO Karel Kovář z místní pobočky čtvrtého největšího světového výrobce telefonů. Siemens zamýšlí nabízet svoje módní telefony ve dvou kolekcích, první pro jaro a léto a druhá na podzim a zimu. Série budou limitované a životnost přístrojů bude pouhých dvanáct měsíců. I rozsah funkcí bude omezen na základní volání a posílání krátkých textových zpráv. Přesto jejich cena nebude malá, bude se pohybovat mezi šesti až dvanácti tisíci korun.