Menu Zavřít

Na letiště pojede další „maxibus“. Dopravní podnik pokračuje v testech

19. 8. 2017
Autor: DPP

Dopravní podnik hlavního města (DPP) začne na přelomu srpna a září testovat další typ velkokapacitního autobusu, určeného pro přepravu cestujících z Nádraží Veleslavín na ruzyňské letiště. Autobus značky Mercedes-Benz je téměř 21 metrů dlouhý a podnik ho má zapůjčen na čtyři měsíce. Podobným způsobem na stejné trase DPP testoval velkokapacitní autobus Van Hool.

„Počet cestujících na Letišti Václava Havla neustále roste, a tím i počet cestujících, kteří se potřebují dostat do centra a z centra města prostřednictvím autobusů. Zkracování intervalů autobusové dopravy však už není z technických důvodů možné, a proto vidím potenciál uspokojit narůstající poptávku právě vysokokapacitními autobusy,“ řekla pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO).

Nedávno začala modernizace železnice z Prahy do Kladna, která počítá s odbočkou na letiště. Do jejího dokončení jsou cestující odkázáni na taxi a právě autobusy linky 119, která propojuje letiště s linkou metra A.


Cestující mají na letiště vozit obří autobusy. Čtěte:

Praha chce pořídit na ruzyňskou linku „maxibusy“. Jezdit by mohly už na podzim

  Na letiště pojede další maxibus. Dopravní podnik pokračuje v testech


Jako dobré řešení do doby, než začne fungovat rychlodráha na letiště, vidí nasazení velkokapacitních autobusů i náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). „Je to komfortní způsob cestování a osobně jsem zvědavý, který z velkokapacitních autobusů nakonec bude nejlépe vyhovovat potřebám DPP na této trase,“ uvedl.

Město se ale nejdříve bude muset vypořádat s tím, že tak dlouhá vozidla mohou na silnice vyjíždět pouze s výjimkou. „Už mám připravený návrh novely zákona, problém je, že už ho asi Sněmovna nestihne schválit,“ uvedl již dříve Dolínek. Dodal, že by ale neměl být problém získat pro linku 119 výjimku. Nasazení velkokapacitních autobusů magistrátu doporučil také pražský organizátor dopravy Ropid.

MM25_AI

Na čtyřměsíčním pronájmu vozu se DPP dohodl s obchodním zastoupením Mercedes-Benz v Česku. Autobus je nízkopodlažní a klimatizovaný. Podnik během zápůjčky vůz otestuje a posléze vyhodnotí, jak tento typ autobusu vyhovuje jeho požadavkům. „Jako operátor této tak důležité linky musíme mít jasno, jaké parametry zvolíme pro budoucí pořízení a provoz velkokapacitních autobusů. Proto jsme se rozhodli otestovat autobus v pilotním provozu,“ uvedl generální ředitel dopravního podniku Martin Gillar.

Dopravní podnik od konce loňského do začátku letošního roku na stejné lince testoval autobus belgického výrobce Van Hool. Svou délkou téměř 25 metrů překonával autobus testovaný nyní.

Dále čtěte:

Dopravní podnik vyslal do ulic obří autobus. Má ulehčit dopravě na letiště

Praha pokukuje po elektrobusech, jezdily by na letiště


  • Našli jste v článku chybu?