Menu Zavřít

Na lovu boháčů

6. 5. 2011
Autor: Euro.cz

Raiffeisenbank

WT100

Divize privátního bankovnictví Raiffeisenbank v Česku posiluje. Do pěti let se chce v objemu spravovaných aktiv dostat mezi tři největší tuzemské privátní banky. Týdeníku EURO to řekl jeden ze šéfů privátního bankovnictví Raiffeisenbank Nicolas Fitaire.
„V objemu spravovaných aktiv chceme už v letošním roce oproti loňsku narůst o dvacet procent,“ tvrdí Fitaire, který přišel do Raiffeisenbank loni v srpnu z pozice ředitele české pobočky švýcarské privátní banky Lombard Odier. Jeho cílem je nyní postavit divizi privátního bankovnictví pod značkou Friedrich Wilhelm Raiffeisen. „Počet klientů pro nás není rozhodující, důležitý je objem spravovaných aktiv a ziskovost,“ zdůrazňuje Fitaire, který v minulosti pracoval i pro belgickou finanční skupinu KBC nebo francouzskou BNP Paribas.
Raiffeisenbank si kvůli nové koncepci privátního bankovnictví nechala udělat studii, ze které vyplývá, že jenom v tuzemských bankách mají bohatí Češi uloženo zhruba patnáct miliard eur (v přepočtu 360 miliard korun). Tyto peníze by mohly být pod správou privátních bankéřů, na jednoho klienta totiž připadá minimálně patnáct milionů korun. „Na tyto aktiva se chceme zaměřit,“ vysvětluje Fitaire. Banka věří, že bohatí klienti budou v následujících letech nejrychleji rostoucí segment na trhu.
Ještě před dvěma lety v Raiffeisenbank platilo, že pokud chtěl klient využít služeb privátního bankéře, musel disponovat majetkem ve výší alespoň pěti milionů korun. „Nyní jsme tuto hranici zvedli na deset milionů korun, ale není to závazné. Klient může mít i méně a neodmítneme ho. Vždy záleží na konkrétní situaci,“ tvrdí Fitaire. Privátní správa nižšího objemu aktiv se ale pro klienta nevyplatí, vysvětluje Fitaire, proč se zmiňovaný limit zvedl.
Privátní bankovnictví v Česku trpí hlavně tím, že bankéři jsou často tlačeni sestavovat klientům portfolio z produktů skupiny, pod kterou patří. Fitaire chce tento zažitý systém změnit. „Samozřejmě, že budeme propagovat naše produkty, ale jsme schopni nabízet i produkty HSBC či UBS. To je zcela odlišné od zavedené praxe na trhu,“ upozorňuje bankéř.

  • Našli jste v článku chybu?