Menu Zavřít

Na Maybachu se nešetří

23. 1. 2003
Autor: Euro.cz

Anthony J. Denny

EURO: Exkluzivní limuzíny už nejsou doménou boháčů bydlících na západ od českých hranic. Dva vozy Maybach od koncernu DaimlerChrysler jsou objednány i do České republiky. První z nich bude zanedlouho dodán společnosti Automobile Group, kterou vlastní Anthony J. Denny. Tento majitel sítě autobazarů AAA Auto si nechal ušít na míru kratší verzi vozu W 240. Kolik bude stát a kdy bude stroj dodán?
DENNY: Celková cena auta se po konečných úpravách a nadstandardním dovybavení vyšplhala ze základních 310 000 na 326 660 eur plus daň z přidané hodnoty. Výrobce dosud nestanovil konkrétní termín dodání. Z posledního jednání ale vyplynulo, že bychom vůz mohli převzít na přelomu února a března. Poté bude do České republiky transportován po silnici speciálním kamionem.

EURO: Čím musí zájemce o Maybach u výrobce projít? Jakým způsobem se auto vlastně objednává, jaké jsou zálohy, jak se vybírají doplňky?
DENNY: Zájem o koupi limuzíny jsme projevili již v září roku 2001. V té době se ještě ani nevyráběla. Existovaly jen studie, žádné konkrétní fotografie, žádný vyrobený kus. Náš zájem byl ale tak velký, že jsme již v říjnu 2001 zaplatili zálohu ve výši 100 000 korun. Tyto peníze výrobce požaduje po každém klientovi jako stvrzení, že má stroj pro něj opravdu začít vyrábět. Každý Maybach, který vyjede z dílny, je originálem, postaveným čistě na základě přání zákazníka. Jen těžko byste proto na silnicích hledali dva totožné vozy. Vždy se budou lišit, ať už výbavou, nebo barevnou kombinací.
Další záloha, kterou jsme výrobci platili, byla ve výši 50 000 eur. V té době jsme od DaimlerChrysleru obdrželi gratulační dopis s oznámením, že budeme prvním majitelem Maybachu v České republice. Jeho základní cena byla vykalkulována na již zmíněných 310 000 eur. Jen na zákazníkovi pak záleží, kolik bude ještě ochoten investovat do nadstandardního dovybavení. To se vybírá v katalogu. V březnu roku 2002 jsme výrobci specifikovali barvu a vybrané doplňky. Teprve tehdy jsme byli informováni o přibližné ceně vozu. Konečnou specifikaci úprav jsme provedli v červnu roku 2002.

EURO: Jaké doplňky k Maybachu jste si vybral?
DENNY: Musím podotknout, že téměř všechny technické vymoženosti Maybachu jsou ve standardní výbavě vozu, a klient tedy za ně již neplatí. Patří mezi ně bezdotykové otevírání dveří a také hlasové ovládání navigace, telefonu a palubního počítače. Za zmínku jistě stojí i čtyřzónová klimatizace, Bose sound systém a dvě obrazovky o velikosti 9,5“. Ty jsou zabudovány přímo v opěrkách hlav předních sedadel. Všechna křesla v Maybachu jsou masážní, aby cestování bylo pro posádku příjemné i při překonávání delších vzdáleností.
Protože jsme se rozhodli, že na vozidle nebudeme šetřit, nechali jsme náš Maybach dovybavit všemi placenými nadstandardy, které výrobce nabízel. Auto bude mít mimo jiné systém Distronic, tedy zařízení, které dokáže automaticky držet bezpečnou vzdálenost od vozu jedoucího před vámi. Bude mít také vyhřívaná a větraná sedadla. Kromě toho se v létě dokáže samo vyvětrat a ochladit.

EURO: V jaké výši budete platit roční pojistné?
DENNY: Jelikož Maybach dosud nebyl v České republice registrován, není zatím žádnou pojišťovnou určena výše jeho povinného ručení ani havarijního pojištění. Sumu budeme znát teprve poté, co proběhne ohodnocení vozu pojišťovnou.

EURO: Bude mít vůz speciálního řidiče? Bude mít tento případný řidič speciální livrej?
DENNY: Vzhledem k tomu, že jde o prestižní vůz, bude samozřejmě vyžadovat speciálního, ne však livrejovaného řidiče. Technicky dokonalý automobil je složitý na ovládání, takže všechny osoby, které budou vůz řídit, budou muset projít speciálním školením u výrobce v Německu.

EURO: Jak bude vaše firma Maybach využívat?
DENNY: Bude zařazen do stáje našich reprezentativních vozů. Chceme jej používat hlavně k propagačním akcím, rozhodně nebude na prodej.

bitcoin školení listopad 24

EURO: Do České republiky byly prý dovezeny dva Maybachy. Nevíte, kdo je majitelem druhého?
DENNY: Od výrobce máme potvrzeno, že prvním majitelem Maybachu budeme my. Jméno druhého zájemce, který by měl vůz obdržet rovněž v letošním roce, známe. Nechceme jej ale zveřejňovat.
(Vše o Maybachu v příloze E 8)

  • Našli jste v článku chybu?