Coca-Cola
Atlanta (WSJ) – Světový lídr mezi výrobci nealkoholických nápojů Coca–Cola má již brzy uvést na trh mléčné výrobky. Firma se nyní orientuje především na děti do dvanácti let a vedle džusů, ovocných nápojů a sycených limonád jim nabídne i mléko. Oznámili to minulý týden analytici.
Coca–Cole v poslední době nevyšlo několik akvizicí, a tak v boji se svým největším konkurentem PepsiCo. sází na produkty zdravé výživy. „Pro děti musíme na trh přicházet s něčím, co je odliší – platí to i pro mléko, uvádí Coca–Cola. Proto na trhu budou mléka ochucená, v různých baleních a velikostech. Prvních pět výrobků by mělo být k dostání již v prvních měsících letošního roku. Vyrábět ochucené mléko však není ničím ojedinělým. Například firma Nestlé pochopila již dávno, že výroba mléčných nápojů pro děti se v budoucnu nejspíše stane velmi dobrým byznysem. Koneckonců i české děti si oblíbily ochucené mléko v plastových lahvích. Nová mléka od Coca–Coly – na rozdíl od dosavadních konkurenčních – se prý ale nebudou muset skladovat v ledničce. Stejně jako všem limonádám a džusům jim bude stačit pokojová teplota.
„Výrobky na mléčné bázi jsou novým a slibným segmentem, uvedl analytik Douglas Lane z Merrill Lynch, který je s plány Coca–Coly blízce obeznámen. Především v USA, které jsou co do spotřeby mléka na druhém místě na světě (za Indií), se počítá s velkým ohlasem na nová mléka. Rodiče jsou ochotni zaplatit dětemnové a nové výrobky, děti čím dál častěji rozhodují o tom, co se bude kupovat, a navíc i finanční možnosti samotných dětí neustále rostou. Statistiky uvádějí, že americké děti mají k dispozici roční kapesné mezi dvěma sty a šesti sty dolary. Pro firmy, jako Coca–Cola, to představuje značný potenciál, protože děti všude na světě utrácejí za nápoje třicet až čtyřicet procent svých peněz. Tři čtvrtiny nápojů, které děti vypijí, představují džusy, ovocné nápoje a mléko. Všechny tyto typy chce nyní Coca–Cola dodávat na trh.