Trend rozšiřování nákupních a zábavních center potvrdila brněnská Olympia, která se rozrostla o jižní pasáž. Přístavbou o rozloze 30 tisíc metrů čtverečních získala vedle nových nájemců pozici největšího moravského centra. Autorem architektonického konceptu pasáže je stejně jako předtím britský architekt Clark Geddes, projekčně asistovala architektonická kancelář Arch Design. Investor Somerston Olympia CZ náklady neuvedl.
Nové pasáži bude dominovat rakouský obchod s nábytkem Kika. Olympia přivedla do Brna i další značky, zejména módní. Premiérově se zde představí švédský řetězec Lindex nebo švýcarská móda pro mladé Tally Weijl.
Ale ani letošní rozšíření Olympie nebude zřejmě posledním. „V průběhu roku 2009 by se měla opět rozrůstat. Investor postupuje obdobně jako například majitelé obchodního centra v Letňanech, které se po třech fázích rozšíří o další etapu nebo Metropole Zličín, jež se taktéž rozroste. Příčinou je sílící expanze domácích i zahraničních značek,“ říká Martin Žížala, vedoucí pronájmu maloobchodních prostor z Cushman & Wakefield.