Společnost Carrefour, vlastník největší maloobchodní sítě ve Francii, minulý týden oznámila přátelskou nabídku na převzetí svého domácího konkurenta, společnosti Promodes. Pokud se tyto dva obchodní obři spojí, vznikne po americkém Wal-Martu druhý největ ší maloobchodní řetězec na světě.
Nabídka se objevila v okamžiku, kdy Wal-Mart, americká i světová jednička, tvrdě zaútočil na evropský trh, když před nedávnem získal britskou síť supermarketů Asda a další dvě maloobchodní sítě v Německu. Obě francouzské společnosti se zřejmě hodlají bránit zámořské konkurenci, a proto jednají o fúzi. Navíc se pravděpodobně zalekly také toho, že by se mohly stát dalším akvizičním cílem Wal-Martu. I proto zřejmě správní rada Promodes neváhala a jednomyslně už doporučila přijmout nabídku společnosti Carrefour. Spojení obou řetězců významně ovlivní trh ve Španělsku, neboť ob a tam vlastní dva největší národní řetězce. Celou transakci velmi pozorně sleduje německá společnost Metro, která je dosavadní evropskou jedničkou v oboru. Podle analytiků, bude chtít nejspíš zachovat svoji pozici na trhu, a proto bude podle ag entury Reuters uvažovat o získání některého evropského řetězce.