Projekt Rozjezdy roku přispěje cennými radami. A hlavně pomáhá rozvíjet podnikání v regionech
Za vznikem Rozjezdů roku stojí aktivita společnosti T-Mobile. Projekt je zaměřen na podporu začínajících drobných podnikatelů v regionech. Tím se odlišuje od podobných soutěží v České republice. Letos zahájily Rozjezdy již třetí ročník a poprvé se jejich partnerem stala Česká spořitelna.
„Jsme rádi, že Česká spořitelna do Rozjezdů vstoupila. Od prvního ročníku totiž ze zpětných vazeb víme, že otázka financování a finančního plánování je pro začínající podnikatele velmi palčivá a o finanční poradenství mají velký zájem,“ zdůrazňuje Petra Pavičová, manažerka společenské odpovědnosti T-Mobile.
Nejde jen o ceny Soutěž probíhá v každém ze čtrnácti krajů.
Je určena začínajícím podnikatelům, kteří provozují svou činnost maximálně dvanáct měsíců. Zapojit se ale mohou i ti, kteří svůj podnikatelský záměr teprve nosí v hlavě a zvažují, zda se do podnikání pustit. Do třetího ročníku se mohou až do 5. května přihlásit na webové stránce www.rozjezdyroku.
cz. Ve hře jsou ceny v hodnotě devíti milionů korun.
„V soutěži dáváme spolu s partnery výhercům hodnotné ceny: finanční příspěvek, datové a hlasové služby zdarma, smart PC, tablety či mobilní telefony. Od České spořitelny potom vítězové získají služby firemního účtu na pět let zdarma. K tomu je ale zapotřebí připočíst ještě poradenství, které je nevyčíslitelné hodnoty,“ konstatuje Petra Pavičová.
Na mysli má semináře, kterých proběhne celkem devět v jednotlivých krajích (Karlovarský je spojený s Plzeňským, Královéhradecký s Pardubickým, Olomoucký se Zlínským a Jihomoravský s Vysočinou). Účastníci těchto akcí nejčastěji pozitivně hodnotí networking, tedy možnost navázat kontakt s dalšími lidmi, kteří v regionu podnikají, a samozřejmě i zmiňované poradenství, které poskytují zástupci společnosti T-Mobile a partnerů. Na regionálních seminářích také porotci vybírají vítězné projekty.
„Součástí seminářů jsou také workshopy, kde mohou soutěžící v malých skupinkách konzultovat problematiku i mezi sebou. Přítomný poradce jim například radí, jak se spojit a spolupracovat. Na tyto workshopy máme nejlepší zpětnou vazbu. I proto je chceme posunout na vyšší úroveň, dělat je interaktivní se smartphony a tablety, předvést účastníkům aplikace, které jim zjednoduší a usnadní jejich práci,“ říká Petra Pavičová.
Princip soutěže? Porota na základě přesně stanovených kritérií vybere z přihlášených projektů regionální finalisty. Ti pak na seminářích před komisí obhajují své projekty či záměry a komise poté určí regionální vítěze. Z nich potom formou veřejného hlasování na stránkách www.rozjezdyroku.cz vybere široká veřejnost absolutního vítěze. Loni se jím stala Romana Tvarůžková z Ostravy s projektem Novodobá sanitka (viz Trampoty loňské vítězky).
V letošním roce bude regionálních vítězů dvojnásobek, 84 místo 42. Pořadatel se rozhodl nově vypsat samostatnou kategorii pro studenty. „Ukázalo se totiž, že mívají trochu jiné nápady než ostatní soutěžící, což může být i pro všechny ostatní inspirativní,“ přiznává Petra Pavičová. l Trampoty loňské vítězky V minulém ročníku soutěže se stala absolutní vítězkou Romana Tvarůžková z Ostravy, která zaujala porotu konceptem Novodobé sanitky.
Přepravuje do nemocnic ty nemocné, kteří nemají nárok na sanitku a nemají se jak dostat do nemocnice. Navíc s nimi u lékaře počká, případně jim pořídí léky. Bohužel se projekt dostal do konfliktu s úřady. V principu šlo o to, že Romana Tvarůžková své služby vydávala za sanitku, kterou není, a hrozilo jí, že bude muset skončit. Do případu se vložil právník Petr Čížek z portálu ZalozFirmu.cz, před Vánocemi se jím zabýval dokonce hejtman Moravskoslezského kraje. Nakonec se ukázalo, že je záměr Novodobé sanitky právně v pořádku. Romana Tvarůžková dále úspěšně podniká, nabídla svůj koncept formou franšízy a již má mnoho zájemců z jiných regionů v České republice.