Nabídka ČSOB zatím není komplexní
Jak více vydělávat na půjčování peněz a zároveň dostat úspory z vkladních knížek a termínovaných vkladů do produktů pro klienta i banku výnosnějších, je rébus, který se snaží rozluštit všechny v tuzemsku působící finanční skupiny. Zatímco GE Capital Bank vsadila jednoznačně na poskytování úvěrů, ČSOB se svou říjnovou kampaní na Klíčový plán rozhodla popostrčit vpřed sběr depozit.
Klíčová expedice.
„Naším reálným cílem je prodat investiční produkty téměř za čtyři miliardy korun během šesti týdnů. Investiční fondy, stavební spoření, životní pojištění, penzijní připojištění, celou škálu naší pestré nabídky. Naplňme údivem každého, kdo pochybuje o našich kvalitách a schopnostech,“ napsal do motivačního dopisu zaměstnancům Geert de Kegel, výkonný ředitel retailové distribuce. Kromě dopisu prodej podpořila také hra „Klíčová expedice“, variace na starou známou cestu za pokladem. Do putování za tajemným hrabětem De Ferre se museli zapojit všichni pobočkoví zaměstnanci. „Klíčová akce“ je nyní v polovině a její výsledky zatím plní očekávání. „Trojnásobně větší je zájem o investování do fondů, násobně se zvýšil i zájem o stavební spoření, životní a penzijní pojištění,“ řekl týdeníku EURO ředitel segmentu fyzických osob Milan Horák. Zdroje z banky uvádějí, že na dvacet tisíc doposud vyplněných plánů připadá patnáct tisíc prodaných finančních produktů.
Finanční plán.
Cestou ke komplexnímu poradenství, kdy přepážkoví pracovníci dokážou nabízet produkty přesně dle životní situace klienta, se slibují vydat všechny tuzemské banky. ČSOB zatím pokročila nejdále. I ona je ale teprve na počátku cesty. Klíčový plán totiž zatím nesnese označení finanční plán. „Finančním plánem se ve světě rozumí především strategie a dlouhodobý pohled,“ vysvětluje finanční poradce Vladimír Fichtner ze společnosti Fichtner & Hofrichter. Plán z pohledu ČSOB je snahou prodat produkty, které klient ještě nemá, bez ohledu na to, zda je potřebuje či ne. Důraz je na krátkou dobu do tří let, vzdálenější budoucnost jako by neexistovala. „Počítáme s postupným zdokonalováním, se začleněním úvěrů i prací s dalším investičním horizontem,“ potvrzuje Horák. „Klíčové plány mají velkou budoucnost, vždyť v zahraničí se finanční produkty jinak než prostřednictvím plánů prakticky neprodávají,“ dodal. “Ve Velké Británii banky odkupují sítě nezávislých finančních poradců, vědí, že oni umějí poradit a prodat lépe než vlastní lidé na přepážce,“ představuje možné vyústění bankovních pokusů o finanční plánování prezident Asociace finančních poradců a zprostředkovatelů Tomáš Síkora.