Test
Těžko byste řekli do sedanu nižší střední třídy, že udělá stovku za 9,7 vteřiny. Zvlášť když má vzadu nenápadné označení TDI. Nová faceliftovaná verze Seatu Cordoba s turbodieselovým motorem o obsahu 1,9 litru, kterou týdeník EURO otestoval, to hravě zvládá, a pokud si řidič nedá pozor při rozjíždění, ještě se jí protáčejí kola a kontrolka TCS vesele bliká. Vysvětlení je jednoduché. Seat do vrcholu této modelové řady zabudoval agregát, jehož nejvyšší výkon má hodnotu 130 koní. Stejný motor bude třeba pohánět i připravovanou sportovní Škodu Fabia RS (EURO 10/2003).
Zatímco fabia se ale bude moci pochlubit sníženým podvozkem, šestnáctipalcovými litými koly nebo spoilerem nad zadním oknem, její koncernové sestřičce cordobě sportovní úpravy v takové míře do vínku dány nebyly. Výsledkem je proto sice poměrně luxusně vybavený kvalitní vůz se silným motorem. Nic víc. Sportovní ambice berou zasvé při ostřejší jízdě. Agregát výborně zabírá od nízkých otáček, řazení je hladké a přesné a akcelerace zatlačí posádku do sedaček i při stošedesátce. Potud by bylo vše v pořádku. Cordoba se ale v zatáčkách naklání trochu víc, malý rozchod kol stabilitě vozu rovněž nedělá dobře a posilovač řízení s variabilním účinkem je někdy příliš aktivní.
Netouží-li však řidič po divoké jízdě v serpentýnách, může být pro něj tento seat to pravé. Z praktického hlediska by se mu dala vytknout snad jen příliš vysoko položená záď, kvůli níž je výhled při couvání jemně řečeno velmi omezený. V kabině je zase špatně dostupné ovládání sklonu sedadla. Jinak sklízí samé plusy. Slušná kombinovaná spotřeba 5,2 litru nafty na 100 kilometrů, které pomáhá směrem dolů šestý rychlostní stupeň, dobře odhlučněný motor, zavazadlový prostor o velikosti 485 litrů (což je o 47 litrů víc než u srovnatelné fabie sedan) nebo velmi kvalitně zpracovaný interiér včetně plastových dílů mohou být dobrým důvodem ke koupi. Za poměrně vysokou cenu necelých 555 tisíc korun jsou ve výbavě sport například čtyři airbagy, palubní počítač, ABS, protiprokluzové elektronické zařízení TCS, sportovní přední sedadla, sportovně laděný podvozek či autorádio s CD přehrávačem a osmi kvalitními reproduktory. Za dalších 42 tisíc navíc je k dispozici automatická klimatizace, 17 330 stojí elektrické střešní okno spolu se čtecími lampičkami vpředu a 5200 korun zákazník zaplatí za o něco lepší stabilitu s šestnáctipalcovými hliníkovými ráfky oproti standardním patnáctipalcovým. Touhu cordoby být luxusnějším vozem potvrzuje možnost dokoupit si za bezmála 51 tisíc paket s xenonovými světlomety.
Jako kvalitní sedan nižší střední třídy s velmi dobrým motorem funguje nový Seat Cordoba skvěle, jako sporťák ale zůstal v půli cesty.
Seat Cordoba 1.9 TDi 96 kW
Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec
Zdvihový objem 1896 cm3
Nejvyšší výkon 96 kW
Převodovka manuál 6 stupňů
Objem zav. prostoru 485 litrů
Nejvyšší rychlost 209 km/h
Průměrná spotřeba 5,2 l/100 km
Cena (základ) 554 900 Kč