Menu Zavřít

Na růžové vlně. Prodej panenek Barbie i dalších souvisejících hraček vzrostl po úspěšném filmu zhruba o čtvrtinu

14. 9. 2023
Doba čtení: 2 minuty
Autor: Depositphotos
  • Úspěch filmu Barbie vedl během letošního léta k výraznému nárůstu prodejů stejnojmenné růžové panenky
  • Její výrobce Mattel už vyprodal první vlnu hraček, další výrobky chce pak uvést na trh ještě před letošními Vánocemi
  • Podle analytiků je ale otázkou, zda současná poptávka vydrží i příští rok, kdy už o film nebude takový zájem

Celovečerní snímek Barbie, jenž se během několika letních týdnů proměnil v nejúspěšnější film letošního roku, dopomohl Mattelu ke značnému navýšení jeho tržeb. Podle prvních dat se firmě, která s touto panenkou na přelomu 50. a 60. let minulého století přišla, zvýšily během července a srpna v rámci USA prodeje souvisejících hraček o masivních 25 procent.

Vyplývá to z údajů společnosti Circana, jež se zabývá průzkumem trhu a sleduje konkrétní maloobchodníky. „Tato data představují opravdu významný nárůst, který je na celém trhu unikátní,“ řekla pro CNN Jaime Katzová, analytička společnosti Morningstar zastřešující právě i firmu Mattel.

Údaje Circany také ukázaly, že Barbie byla v tomto dvouměsíčním období značkou, která zaznamenala nejvyšší nárůst své dolarové hodnoty v celé kategorii panenek. Navíc platí, že hned šest z deseti nejprodávanějších panenek tvořily v inkriminovaném období právě ty ,opravdové‘ od Mattela. 

Sushi od Barbie

Poptávka po produktech Barbie není po rekordním úspěchu stejnojmenného filmu nijak překvapivá. Snímek totiž zaznamenal nejlepší zahajovací víkend roku 2023 a zároveň je letos vůbec nejvýdělečnějším titulem v amerických kinech – dokázal tedy porazit i dosavadního rekordmana v podobě titulu Super Mario Bros.

Nejlepší výsledek v historii. Americká kina zaplnili návštěvníci ,Barbenheimera‘, filmy si dobře vedou i v Česku
Přečtěte si také:

Nejlepší výsledek v historii. Americká kina zaplnili návštěvníci ,Barbenheimera‘, filmy si dobře vedou i v Česku

Mattel se samozřejmě snaží na aktuální růžové vlně co nejvíce vydělat, a tak jeho vedení nedávno oznámilo, že chce rozšířit ,efekt Barbie daleko za hranice filmového plátna. Už v červnu přitom firma vydala novou kolekci hraček, která zahrnovala panenky Barbie a Kena vytvořené na základě filmových postav. Kromě toho si však lidé mohou koupit i třípatrový DreamHouse, v němž Barbie bydlí.

Generální ředitel Mattelu Ynon Kreiz také uvedl, že první vlna hraček souvisejících s filmy byla vyprodána a že další produkty plánuje firma vydat už v letošním předvánočním období. Navíc díky skutečnosti, že výrobce uzavřel partnerství s více než 165 různými značkami a maloobchodníky, si zájemci mohou nově pořídit i další artefakty, jež s panenkou Barbie na první pohled ne až tolik souvisejí. Konkrétně jde třeba o oblečení, svíčky, nábytek, hamburgery, těstoviny, ba dokonce i sushi.

bitcoin_skoleni

Příští rok může být hůř

Filmový boom po hračkách ze světa Barbie by měl Mattelu pomoci se zvýšením prodejů i v příštích týdnech a měsících. Tedy v období, kdy budou spotřebitelé vzhledem k přetrvávající vysoké inflaci i nadále nuceni výrazně snižovat některé své výdaje. Katzová každopádně zdůraznila, že zájem o blonďatou panenku setrvale rostl ještě před uvedením filmu a že jeho úspěch poptávku pouze zvýšil.

Jen růžová to může být? Navzdory aktuálně vyšším cenám akcií se musí Mattel dle analytiků připravit na fakt, že Barbie boom brzy pomine
Přečtěte si také:

Jen růžová to může být? Navzdory aktuálně vyšším cenám akcií se musí Mattel dle analytiků připravit na fakt, že Barbie boom brzy pomine

Jestli se současnou dynamiku kolem oblíbené figurky podaří americké firmě udržet i do budoucna, je však otázkou. Sama analytička si to nemyslí. „Mohlo by to představovat problém hned v příštím roce,“ uzavřela Katzová s tím, že právě tehdy může onen filmový efekt začít vyprchávat. 

  • Našli jste v článku chybu?