Menu Zavřít

Na silnici dobrý, v terénu slabší

29. 10. 2007
Autor: Euro.cz

Značka Opel se po letech vrátila do terénu novým modelem Antara, který nabízí pohon všech kol. V České republice je homologován v podnikatelské verzi N1 s přepážkou a umožňuje tedy odpočet daně.

Vyzkoušeli jsme – Opel Antara Značka Opel se po letech vrátila do terénu novým modelem Antara, který nabízí pohon všech kol. V České republice je homologován v podnikatelské verzi N1 s přepážkou a umožňuje tedy odpočet daně.

Po modelu Frontera, který se přestal vyrábět před třemi roky, neměl Opel až do letoška žádné auto, které by mohlo do terénu. Nyní značka využila spolupráce se sesterským Chevroletem a vyvinula sportovně-užitkový automobil (SUV), který se vyrábí v Jižní Koreji jako Chevrolet Captiva nebo jako Opel Antara. Vůz také nedávno začal sjíždět z výrobních pásů v ruském Petrohradu.

Jde o pětidveřové auto s pohonem všech kol, obě auta dováží mateřský koncern GM i do Evropy. Antara se v České republice prodává od 799 900 korun, Captiva je v základu o dvacet tisíc korun levnější.

 JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Antara nabízí možnost odpočtu DPH, je použitelná jako reprezentativní i užitkové auto. Převážení nákladu ale znepříjemňuje pevná montážní přepážka, která zmenšuje už tak nevelký kufr. Také nákladová hrana zavazadelníku je dost vysoko nad zemí. Situaci ale zachraňuje možnost připojit až dvoutunový brzděný přívěs.

Profit v minulém týdnu otestoval Antaru s naftovým dvoulitrem CDTi o výkonu 110 kilowattů, který byl spřažen s pětistupňovým manuálem. Jaký je vůz na silnici a v terénu? Auto je dost vysoké, karoserie masivní. Podvozek má světlost 20 centimetrů, takže se nemusí bát polních cest ani obrubníků. Podle výrobce dokáže přebrodit vodu hlubokou 45 centimetrů.

Vnitřek vozu je prostorný a působí spíše dojmem solidní limuzíny než terénního auta. Tvrdé plasty vypadají kvalitně, masivní palubní deska se středním panelem je decentní, jen trochu nepřehledná. Volant padne dobře do ruky, řazení je přesné. Výrazným prvkem je oblouková páka ruční brzdy, která vedle sedadla připomíná páku leteckého katapultu. Kufr je na svoji třídu průměrný. Nabízí v základu jen 370 litrů, což je o více než sto litrů menší prostor, než má třeba Škoda Octavia. V běžném autě lze zavazadelník zvětšit sklopením opěradel zadních sedadel (na 1420 litrů), ale v našem testovacím voze tomu bránila pevná přepážka.

Na silnici je Antara tichá, zrychlení solidní a podvozek poslušný. Jen na dálnici by to chtělo šestý rychlostní stupeň. Spotřeba se s lehkou nohou na pedálech vejde do osmi litrů nafty na sto kilometrů jízdy. Šasi je dobře odpruženo, v zatáčkách se ale vysoká karoserie trochu houpe. Za ideálních adhezních podmínek pohání motor přední kola, na kluzkém povrchu připojí elektronika automaticky i zadek. V terénu tento systém skutečně dobře funguje a při testování zvládlo naše auto i se silničním obutím středně těžký terén.

TECHNICKÉ ÚDAJE

model - Opel Antara 2.0 CDTi

             Ecotec

bitcoin_skoleni

  • *typ vozu - pětidveřové SUV motor - naftový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 110 kilowattů max. rychlost - 180 km/hod zrychlení 0-100 - 10,3 sekundy spotřeba - 7,5l /100 km kufr - 370 litrů cena (základ)** - 819 900 Kč

Ovšem s jedním výrazným nedostatkem. I když se na silnici zdá, že motor jde dobře odspodu a není třeba příliš šlapat na plyn, terén nás z tohoto omylu vyvedl. Při rozjíždění v bahně nebo stoupání do prudkého kopce je třeba držet pedál plynu u podlahy, aby stroj zůstal v pohybu. V obtížných podmínkách je 150 koní naftového agregátu málo, otáčky se musí držet minimálně na dvou tisících, aby motor zůstal pružný a nezhasl. To se nám při testu několikrát stalo v prudkém stoupání a rozjezd nám následně ztížila prokluzující ruční brzda.

Antara se tedy na silnici ukázala jako kultivované auto, v terénu doplácí dieselová verze na slabý motor. Kdo se neobejde bez řádění v roklích, musí si koupit silnější benzinový třílitr. Na trhu konkuruje nový Opel například vozům Hyundai Tucson, Kia Sorento, Mitsubishi Outlander, Honda CR-V nebo Toyota RAV s tím, že se cenově nachází mezi levnějšími Korejci a dražšími Japonci. Někteří z těchto soupeřů mají za podobnou cenu i sedmimístné verze, takže vstup Opelu do SUV segmentu nebude lehký.

  • Našli jste v článku chybu?